Rzeszowski transport publiczny z nowym szefem. Łukasz Dziągwa dyrektorem ZTM
27 czerwca 2024 roku Urząd Miasta Rzeszowa poinformował o wyborze Łukasza Dziągwy na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
Dziągwa, z długoletnim doświadczeniem w zarządzaniu miejskim transportem, uzyskał najwyższą liczbę punktów w konkursie ogłoszonym przez ratusz. W konkursie tym wzięły udział jeszcze dwie osoby.
Spis treści
- Jakie konkretne działania planuje Łukasz Dziągwa podjąć w celu modernizacji floty autobusowej i rozwoju infrastruktury przystankowej w Rzeszowie?
- W jaki sposób ZTM zamierza promować ekologiczne formy transportu i jakie konkretne projekty są planowane w tej dziedzinie?
- Czy są przewidziane jakieś zmiany w cenach biletów w miejskiej komunikacji w najbliższym czasie, biorąc pod uwagę aktualne plany rozwoju i modernizacji?
nowe Plany
Przypomnijmy, że o to stanowisko ubiegali się również:
- Beata Cynkarz: Obecna wicedyrektor ZTM, odpowiedzialna za sprzedaż i obsługę klienta. W ZTM pracuje od wielu lat, zajmując różne stanowiska kierownicze.
- Monika Skowrońska-Ziomek: Naczelnik Wydziału Dróg, Transportu i Energetyki w Urzędzie Miasta w Mielcu. Zajmowała się reformą komunikacji miejskiej w Mielcu, co przyniosło wzrost liczby pasażerów.
Komisja konkursowa, na czele z Marcinem Stopą, sekretarzem miasta, przeprowadziła selekcję kandydatów. 19 czerwca kandydaci przedstawili swoje wizje funkcjonowania miejskiej komunikacji przed komisją. Łukasz Dziągwa uzyskał najwyższą liczbę punktów i został zarekomendowany prezydentowi Rzeszowa, Konradowi Fijołkowi.
Dziągwa, który wcześniej pełnił funkcję zastępcy dyrektora ZTM, a także prezesa Miejskiego Zakładu Komunikacji w Przemyślu, zapowiedział modernizację floty autobusowej oraz rozwój infrastruktury przystankowej. Podkreślił także znaczenie promocji ekologicznych form transportu, co wpisuje się w globalne trendy zrównoważonego rozwoju.
Nowy dyrektor ZTM ma przed sobą ambitne plany, w tym przygotowanie nowych projektów inwestycyjnych w związku z nową perspektywą finansową Unii Europejskiej. Dziągwa zamierza także skoncentrować się na odzyskaniu pasażerów straconych w czasie pandemii oraz poprawie skomunikowania zachodnich części Rzeszowa z centrum miasta.
Dziągwa zapewnia, że ZTM będzie pracował nad poprawą punktualności miejskich autobusów, których operatorem jest MPK, oraz nad lepszą integracją z innymi przewoźnikami, np. kolejowymi. Długoterminowe plany obejmują także wprowadzenie wydzielonych pasów dla autobusów w celu usprawnienia ruchu miejskiego.
Wyzwania i Stabilizacja
Po odejściu Anny Kowalskiej, która kierowała ZTM przez dekadę, Dziągwa zapowiedział uporządkowanie realizacji zadań transportowych oraz rzetelne podejście do konsultacji nowego Planu Transportowego i Nowej Optymalizacji układu linii. Mieszkańcy Rzeszowa liczą na dynamiczny rozwój miejskiej komunikacji pod jego kierownictwem.
Łukasz Dziągwa, związany także politycznie z Lewicą, ma bogate doświadczenie i wizję, która może znacząco poprawić jakość życia mieszkańców poprzez rozwój i modernizację transportu miejskiego w Rzeszowie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze