Rybnik rusza z kampanią o tanich biletach do trzech przystanków: Do Meksyku i Paryża
W sierpniu Rybnik ruszył z plakatową kampanią wizerunkową dotyczy taryfowej oferty jednorazowych przejazdów autobusami miejskimi na odcinkach do trzech przystanków w centralnej strefie miasta.
Takie przejazdy, przy wykorzystaniu rybnickiej karty elektronicznej, kosztują 1 zł. Jak wyjaśniła rzeczniczka rybnickiego magistratu Agnieszka Skupień, akcja zachęcająca do krótkich podróży miejskimi autobusami, wykorzystująca zwyczajową nazwę części rybnickiej dzielnicy Niedobczyce oraz faktyczną nazwę dzielnicy Meksyk.
Paryż i Meksyk
„Paryż i Meksyk – któż z nas nie chciałby tam pojechać? Postanowiliśmy wykorzystać fakt, że nazwy dzielnic Rybnika przypominają o miejscach na drugim końcu świata i zachęcić w ten sposób to podróży – tych małych i dużych” – wskazała Skupień.
„Te małe, lokalne – mogą być naprawdę tanie, bo z e-kartą płacimy mniej i korzystamy z dodatkowych ofert. Tą kampanią chcemy powiedzieć mieszkańcom: przygotuj się na emocjonującą wyprawę w twoim mieście! Dzięki Komunikacji Miejskiej Rybnik, twoje podróże będą nie tylko ekonomiczne, ale również pełne kulturowych inspiracji” – dodała rzeczniczka.
Kampania wykorzystuje plakaty obok przystanków autobusowych i na miejskich bilbordach. Jest elementem szerszej polityki transportowej miasta, stawiającej na zrównoważoną mobilność miejską, czego wyrazem jest m.in. promocja transportu publicznego oraz rozwój infrastruktury autobusowej, rowerowej i pieszej.
„Zależy mi na tym, żeby przemieszczanie po Rybniku było wygodne i komfortowe, bo to jeden z wyznaczników jakości życia. Stąd też sukcesywnie zmieniamy oblicze transportu zbiorowego, inwestując w nowoczesne rozwiązania, poprawiając jakość usług i dając pasażerom korzystne oferty – podsumował prezydent Rybnika, Piotr Kuczera.
komunikacyjne zmiany
Częścią tej polityki jest przekształcanie komunikacji miejskiej. W marcu 2022 r. Rybnik powołał własną spółkę komunikacyjną, która zastąpiła dotychczasowy Zarząd Transportu Zbiorowego. Według władz miasta formy organizacyjne przewidziane przepisami prawa handlowego są obecnie lepiej dostosowane do działania w rzeczywistości gospodarczej, niż struktury administracyjne.
Spółka ma zajmować się m.in. obsługą infrastruktury przystankowej i rozwijać działalność przewozową, dążąc do stopniowego przejęcia ok. 50 proc. wolumenu przewozów na lokalnym rynku. W tym celu miasto zapowiedziało starania o dotacje na autobusy elektryczne bądź wodorowe, aby osiągnąć miks taborowy zapewniający bezpieczeństwo energetyczne, ekologiczne i ekonomiczne.
W tej chwili linie autobusowe komunikacji miejskiej, organizowane przez samorząd Rybnika, obsługują: 23 autobusy elektryczne, 12 autobusów zasilanych sprężonych gazem ziemnym oraz ok. 60 zasilanych olejem napędowym.
Wiosną br. samorząd Rybnika zamówił 20 miejskich autobusów wodorowych. Pierwsze z zamawianych za łącznie 66,1 mln zł brutto 12-metrowych pojazdów producenta PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy mają wyjechać na ulice miasta jesienią br. Miasto uzyskało do tego zakupu dotację w drugim naborze programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Zielony transport publiczny”.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze