Rybnik podsumował biletową ofertę: 3 przystanki za 1 zł
W lipcu w Rybniku pojawiły się nowe biletomaty oraz wprowadzono nową ofertę 3 przystanków za 1 zł. Sprawdzamy czy to zadziałało.
Pomysł miał poprawić ofertę i dostępność transportu zbiorowego, co z kolei wpisuje się w ideę miasta 15-minutowego. Sierpień był pierwszym pełnym miesiącem po wprowadzaniu tych zmian.
O 14,5 tysiąca pasażerów więcej
Na podstawie danych dotyczących sprzedaży biletów oraz ilości nowych pasażerów można powiedzieć, że liczba pasażerów płacących e-kartą powyżej 3 przystanków spadła o 5936, a liczba pasażerów korzystających z krótkich przejazdów do 3 przystanków wzrosła o 14591.
Liczba pasażerów w sierpniu, w porównaniu do danych za ubiegły rok, wzrosła o 11 tys. Wpływy ze sprzedaży przejazdów na e-kartę nieznacznie wzrosły.
-„Reasumując, udało się wprowadzić tańsze bilety i jeszcze na tym zarobić dzięki zwiększonej liczbie pasażerów – podsumował rybnicki radny Radosław Knesz.
Przy okazji oddano pasażerom nowy system e-kart. Teraz kartę należy „odbić” nie tylko przy wejściu, ale także i przy wysiadaniu z autobusu, bo dopiero wtedy naliczana jest opłata zgodna z cennikiem promocyjnego przejazdu.
-„Zależy mi na tym, żeby przemieszczanie po Rybniku było wygodne i komfortowe, bo to jeden z wyznaczników jakości życia. Stąd też sukcesywnie zmieniamy oblicze transportu zbiorowego, inwestując w nowoczesne rozwiązania, poprawiając jakość usług i dając pasażerom korzystne oferty – dodał prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Nowy tabor
Dzięki skutecznym działaniom się także pozyskać środki zewnętrzne i już w 2023 roku rybnicki tabor będzie jednym z najbardziej nowoczesnych i zdywersyfikowanych w Polsce. O ile w 2020 i 2021 po rybnickich drogach 89% autobusów zasilanych było olejem napędowym, a 11% gazem CNG, tak w 2022 roku już tylko 56% autobusów jeździło na ropę, 29% na energię elektryczną i 15% na gaz.
Zakładane proporcje pod względem źródła energii to: 4% CNG, 15% hybryd, 29% energia elektryczna, 25% wodór i 27% ropa.
-„Wyzwaniem na przyszłość jest stałe poprawienie jakości oferty transportu zbiorowego. Musi się to wiązać się ze zwiększonymi nakładami – kwestią merytorycznej dyskusji musi być decyzja o tym, czy powinno to zostać sfinansowane podniesieniem cen biletów czy większymi dopłatami do transportu zbiorowego w naszym mieście” – zauważył radny Łukasz Kłosek.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze