Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszył przetarg na ŚKUP

infotrans
25.11.2010 14:11
0 Komentarzy

Zakończony został kolejny etap w przygotowaniach wprowadzenia Śląskiej Karty Usług Publicznych. Komunikacyjny Związek Komunalny GOP ogłosił przetarg na dostawę, wdrożenie i utrzymanie systemu ŚKUP. Oferenci mają czas na składanie ofert do 29 grudnia br. Informacja o przetargu znajduje się na stronach Biuletynu Informacji Publicznej KZK GOP tutaj. Śląska Karta Usług Publicznych to projekt, którego liderem jest Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, a partnerami dwadzieścia jeden gmin aglomeracji górnośląskiej. Do projektu przystąpiło dziewiętnaście gmin należących do Związku (Będzin, Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Imielin, Katowice, Knurów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice, Wojkowice, Zabrze) oraz dwa miasta, które do KZK GOP nie należą – Tychy i Jaworzno. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Całkowita wartość wdrożenia projektu to ok. 130 mln zł brutto.

Logo Śląskiej Karty Usług Publicznych

Główną ideą przedsięwzięcia jest zbudowanie zintegrowanego systemu pobierania i rozliczania płatności bezgotówkowych za usługi świadczone przez instytucje samorządowe wraz z systemem informacji, pozwalającym na pozyskiwanie danych o popycie na poszczególne usługi. Projekt związany będzie z wprowadzeniem systemu płatności elektronicznych w jednostkach sektora publicznego, a jego realizacja pozwoli na szeroką promocję społeczeństwa informacyjnego, poprzez upowszechnienie płatności bezgotówkowych. Karta będzie służyć także jako identyfikator mieszkańca, w zakresie zgodnym z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Będzie używana również w roli nośnika certyfikatu podpisu elektronicznego. Właściciele kart ŚKUP za ich pomocą będą mogli skorzystać z szerokiego spektrum usług:
– Usługi kultury i rekreacyjno-sportowe –w wyznaczonych instytucjach kultury zainstalowane zostaną moduły do pobierania opłat. W celu zakupienia uprawnienia do usługi użytkownik przykłada kartę do czytnika –następuje autoryzacja transakcji –na karcie dokonywany jest zapis o uprawnieniu. Projektowana funkcjonalność Portalu Klienta umożliwia dokonywanie elektronicznej rezerwacji miejsc –poprzez interfejs ze stronami internetowymi instytucji akceptujących. Będzie również możliwość zakupu uprawnień okresowych/abonamentowych.
– Usługi biblioteczne –po przytknięciu karty do zainstalowanego na miejscu modułu użytkownik zostanie zidentyfikowany w systemie bibliotecznym, w którym mogą być zapisane m.in. dane o wypożyczonych książkach. W przypadku gdy dana placówka dysponować będzie stroną internetową pozwalającą na rezerwację, możliwe realizowanie e-rezerwacji publikacji z wykorzystaniem Portalu Klienta.
– Usługi parkowania –użytkownik będzie miał możliwość dokonania opłaty za usługę parkowania za pomocą karty – parkomat drukować będzie odcinek informujący o wykupieniu uprawnień do parkowania w określonym czasie. Za pośrednictwem Portalu Klienta użytkownik uzyska informację o płatnych strefach parkowania akceptujących płatności kartą ŚKUP.
– Usługi komunikacyjne –w pojazdach obsługujących publicznych organizatorów komunikacji zainstalowane zostaną urządzenia do pobierania opłat. Użytkownik będzie miał możliwość za pośrednictwem Internetu lub punktu doładowującego wykupić okresowe uprawnienia do korzystania z usług komunikacyjnych. Zakup uprawnienia do przejazdu jednorazowego realizowany będzie bezpośrednio w pojeździe. Poprzez połączenie interfejsem ze stronami organizatorów komunikacji możliwe będzie uzyskanie informacji o rozkładzie jazdy, taryfie, utrudnieniach w podróżach. Za pośrednictwem Portalu Klienta możliwe będzie składanie skarg, odwołań od nałożonych kar za korzystanie z usługi bez uprawnień, itp.
– Usługi gminne –w wybranych urzędach samorządu terytorialnego zostaną zainstalowane czytniki karty ŚKUP z modułem do pobierania opłat, co umożliwi dokonywanie bezgotówkowych płatności, np. opłaty podatkowe oraz identyfikacja właściciela w celu zautomatyzowania procesu wypełniania formularzy urzędowych. Za pośrednictwem Portalu Klienta użytkownik uzyska informacje o instytucjach świadczących usługi realizowane z użyciem Karty ŚKUP.

Moment podpisania umowy o Śląskiej Karcie Usług Publicznych;fot. Biuro Prasowe KZK GOP

Integralną częścią projektu będzie Portal Klienta –elektroniczna platforma udostępniająca i integrująca usługi publiczne świadczone drogą online. Integracja usług publicznych polegać będzie na możliwości płacenia jedną kartą za usługi we wszystkich instytucjach zaangażowanych w projekt oraz stosowaniu taryf zintegrowanych (np. Park &Ride), jak również na umożliwieniu użytkownikowi systemu skorzystania z oferty instytucji akceptujących kartę ŚKUP z poziomu Portalu Klienta, bez konieczności wielokrotnego logowania się na różnych stronach internetowych. Na infrastrukturę systemu składać się będą dwa Centra Przetwarzania Danych (podstawowe i zapasowe), 109 wolno stojących automatów doładowujących karty, 6032 modułów do pobierania opłat, ładowania kart, identyfikacji użytkownika oraz obsługi podpisu elektronicznego, 223 automaty do pobierania opłat parkingowych (lub dostosowanie obecnie funkcjonujących parkomatów), 320 urządzeń do kontroli wykupionych kartą uprawnień oraz 7740 pozostałe urządzenia niezbędne do funkcjonowania systemu ŚKUP.

Komentarze