R&G Plus i EL-Przem z kontraktami na transport publiczny w Ostrowcu Św.
21 października 2025 r. Gmina Ostrowiec Świętokrzyski oficjalnie ogłosiła wybór najkorzystniejszych ofert w przetargu na realizację dwóch zadań w ramach projektu „Ekologiczny Transport Miejski – V ETAP”.
W ramach rozstrzygnięcia wybrano dostawcę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wykonawcę nowych wiat przystankowych. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie dwa zadania obejmował przetarg w ramach projektu „Ekologiczny Transport Miejski – V ETAP” w Ostrowcu Świętokrzyskim?
- Które firmy wygrały postępowanie w części dotyczącej SDIP i wiat przystankowych?
- Ile nowych wiat przystankowych zostanie dostarczonych w ramach zamówienia?
SDIP i wiaty
Zamówienie dotyczy miasta Ostrowiec Świętokrzyski i obejmuje dwa odrębne zadania w ramach jednego przetargu. Pierwsze z nich to etap II rozbudowy systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP), drugie – dostawa i montaż wiat przystankowych. Projekt realizowany jest przy wsparciu programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027”.
W zadaniu pierwszym, dotyczącym tablic SDIP, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma R&G PLUS Sp. z o.o. z Mielca. W drugim zadaniu, obejmującym wiaty przystankowe, wybrano ofertę firmy EL-PRZEM Sp. z o.o. z Nowego Dąbia. Obie firmy uzyskały maksymalną liczbę punktów – po 100,00 w każdym zadaniu – w kryteriach cena oraz okres gwarancji, co przesądziło o wyborze.
Analiza ofert i budżetu
Dla części 1 – system SDIP, zamawiający przewidział kwotę 4.816.680 PLN brutto (czyli 3.916.000 PLN netto). Zwycięska oferta R&G PLUS Sp. z o.o. opiewa na kwotę 2.585.091 PLN brutto / 2.101.708 PLN netto, co oznacza znaczne oszczędności względem planowanego budżetu.
Wśród ofert konkurencyjnych znalazły się m.in.:
- MPTECHNOLOGY Sp. z o.o.: 3.429.486 PLN brutto,
- Elektron-tech Michał Goński: 3.678.340 PLN brutto,
- DYSTEN Sp. z o.o.: 4.549.770 PLN brutto,
- ŚLIZEX: 3.253.000 PLN brutto (oferta nie podlegała ocenie).
W przypadku części 2 – wiaty przystankowe, budżet wynosił 3.910.662 PLN brutto (czyli 3.179.400 PLN netto). Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma EL-PRZEM Sp. z o.o., proponując kwotę 3.721.734 PLN brutto / 3.025.805 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną wiatę przystankową na poziomie ok. 61.741 PLN netto (dla 49 wiat).
W tym zadaniu oferty złożyli również:
- NIERDZEWKA24.EU Sp. z o.o.: 3.845.456 PLN brutto,
- Elektron-tech Michał Goński: 5.338.200 PLN brutto,
- ŚLIZEX: 2.795.500 PLN brutto (oferta nie podlegała ocenie).
Zgodnie z dokumentacją przetargową, wybór ofert oparto na kryteriach:
✅ cena (60%)
✅ okres gwarancji (40%
W obu przypadkach zwycięzcy zaproponowali maksymalną długość gwarancji i najniższe ceny.
Trochę techniki
W części dotyczącej tablic SDIP, miasto zamówiło 36 dwustronnych pięciowierszowych wyświetlaczy, które mają być zintegrowane z już działającym systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakres prac obejmuje również rozbudowę oprogramowania centralnego i protokołów komunikacyjnych. Realizacja została podzielona na dwa etapy – 7 tablic w pierwszym, 29 w drugim.
W części dotyczącej wiat przystankowych, zamówienie obejmuje dostawę i montaż 42 dużych wiat oraz 7 małych. Część z nich będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne, zieleń retencyjną lub oba rozwiązania łącznie. Wiaty mają być wykonane z profili aluminiowych i szkła hartowanego, wyposażone w ławki, kosze oraz tablice informacyjne.
Zamówienie realizowane będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a dostawy mają zakończyć się zgodnie z harmonogramem ustalonym w umowie – w 2025 roku. Stosowne umowy zostały już podpisane. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6f074f66-2e0c-11ef-86d2-4e696a6d8c25
Komentarze