Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Raport ZTM Warszawa: Jak pasażerowie kupują bilety

infotrans
14.07.2023 18:00
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumował dane z maja br. Ponad ⅓ pasażerów kupuje bilety krótkookresowe za pośrednictwem aplikacji mobilnych.

Blisko połowa z nich wybiera w tym celu Jakdojade.

Rynek biletów

Rynek mobilny coraz bardziej wpływa na sprzedaż biletów komunikacji publicznej. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie każdego miesiąca publikuje raport, analizujący zachowania pasażerów. W maju 2022 roku 29% sprzedaży biletów krótkookresowych pochodziła z aplikacji mobilnych. W ciągu roku wynik ten wzrósł o 8 punktów procentowych, sięgając 37%. Jednocześnie sam rynek mobilny urósł rok do roku aż o 47%. 

Wzrost udziału rynku mobilnego w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej wskazuje na coraz większe zaufanie i akceptację użytkowników, wobec tego sposobu zakupu biletów. ZTM Warszawa analizuje sprzedaż z podziałem na poszczególne aplikacje. Od lat niekwestionowanym liderem pozostaje Jakdojade. Według danych z maja 2023 roku, aplikacja utrzymuje obecnie udział rynkowy na poziomie 48,23%, zajmując prawie połowę rynku.

– Warszawa to jedno z naszych kluczowych miast, a tak wysoki udział rynkowy jest efektem wieloletniego procesu budowania świadomości i zaufania pasażerów komunikacji miejskiej. Nie zatrzymujemy się, chcemy maksymalizować efekty i wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego rozmawiać o kolejnych krokach – mówi Bartosz Burek, prezes zarządu Jakdojade.

Jakdojade jest pierwszym w Polsce serwisem internetowym i aplikacją mobilną, za pomocą których można kompleksowo zaplanować podróż komunikacją miejską lub koleją. Obsługuje już ponad 50 miast oferując zaawansowaną wyszukiwarkę połączeń, a także rozkłady jazdy linii autobusowych, tramwajowych, metra i kolei miejskich. W tym roku Jakdojade rozszerzyło obszar działalności wdrażając wyszukiwarkę połączeń międzymiastowych.

Komentarze