Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom: Czas na badanie komunikacji miejskiej

infotrans
16.10.2012 13:22
0 Komentarzy

W autobusach i na przystankach komunikacji miejskiej w Radomiu są w połowie października prowadzone badania marketingowe. Ankieterzy pytają pasażerów o preferencje dotyczące podróży pojazdami transportu zbiorowego. Na odcinkach tras poza granicami Radomia obserwatorzy liczą ponadto pasażerów oraz sprawdzają strukturę biletów. Liczenie pasażerów, które zaczęło się 13 października, zaniepokoiło niektórych pasażerów. Dopytywali oni, czy są to jakieś przymiarki do ograniczania liczby kursów autobusów linii miejskich, które wyjeżdżają poza granice Radomia. W związku z tym wyjaśniamy, że prowadzone aktualnie badania marketingowe nie mają bezpośredniego związku z tym, iloma kursami będzie można w przyszłości wyjeżdżać poza miasto. Jest to bowiem uzależnione przede wszystkim od kolejnych umów z gminami, które – zgodnie z prawem – współfinansują komunikację miejską na własnych obszarach.

Badania marketingowe przeprowadza na nasze zlecenie firma Public Transport Consulting z Redy, specjalizująca się w tego rodzaju zadaniach. Zatrudniła ona ankieterów, którzy na przystankach bądź w autobusach zadają pasażerom pytania na temat tego, co jest dla nich najważniejsze w komunikacji miejskiej. Przepytają 2000 osób. To pierwsze tak duże badania od 2001 roku. Zależy nam bowiem na jak najdokładniejszym poznaniu oczekiwań i opinii pasażerów na temat radomskiej komunikacji. Będzie to także pomocne między innymi przy przygotowywaniu planu transportowego.

W wybrane dni na pozamiejskich odcinkach tras linii 5, 6, 8, 14, 15, 18, 23, 24 i 26 można też spotkać obserwatorów frekwencji i rejestratorów taryfowych. Ci ostatni mają uprawnienia do proszenia pasażerów o okazywanie biletów. W ten sposób sprawdzają, ile osób korzysta z poszczególnych sposobów uiszczania opłat za przewozy. Dzięki temu ma być wiadomo, jaka grupa pasażerów komunikacji miejskiej kupuje bilety jednorazowe, a jaka – miesięczne i okresowe. Koszt największych od jedenastu lat badań marketingowych w komunikacji w Radomiu wynosi 65.190 złotych brutto.

Komentarze