Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przystankowy monitoring w Słupsku

infotrans
09.04.2010 19:56
0 Komentarzy
Jednym z priorytetowych celów ZTM Słupsk jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa wszystkich korzystających z komunikacji miejskiej. Dlatego sukcesywnie rozwijany jest monitoring CCTV, który docelowo ma objąć zasięgiem większość newralgicznych miejsc obsługi podróżnych. Już niedługo na stronie internetowej organizatora będzie można podejrzeć obraz on-line z jednej wybranej lokalizacji –np. z pętli czy przystanku. Będzie to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce.
System monitoringu CCTV oparty jest na bazie internetowego przekazu obrazu, realizowanego poprzez serwer ZTM. Cechuje go dobra jakość obrazu i jednocześnie bardzo niski koszt zakupu, instalacji i utrzymania. Obecnie swoim zasięgiem obejmuje dwie newralgiczne pętle: Słupsk Rzymowskiego i Słupsk Kołłątaja, a niedługo dołączy do niego Słupsk Dmowskiego. To nie wszystko. Jeszcze w tym roku także kilka najważniejszych przystanków znajdzie się pod czujnym okiem kamery, aby każdy mógł czuć się bezpieczniej podczas korzystania z komunikacyjnej sieci. Równolegle, wspólnie z przewoźnikiem MZK Słupsk w podobny sprzęt są wyposażane autobusy obsługujące linie w mieście. Obraz jest rejestrowany i w każdym czasie i może być odtworzony z każdej z 4 kamer zainstalowanych w pojeździe.
 Przystankowy monitoring w Słupsku Przystankowy monitoring w Słupsku Przystankowy monitoring w Słupsku
 Przy okazji podajemy kilka danych na temat działalności ZTM Słupsk w zeszłym roku. Oto one:
– w odniesieniu do 2008 roku organizator zwiększył o 21% obsługę zadań autobusami niskopodłogowymi. W chwili obecnej już prawie trzy czwarte kursów obsługuje wyłącznie nowoczesnymi pojazdami z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych. Zmiany w udziale autobusów niskopodłogowych wyraźnie widać na podstawie poniższej tabeli:
Rok 2008
I połowa 2009
II połowa 2009
49%
60%
70%
– ZTM stale pracuje nad poprawą jakości podróżowania o czym świadczy zmniejszenie liczby skarg wpływających ze strony pasażerów.
– zmodyfikowano rozkłady jazdy tak, by kolorystycznie dostosować je do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku, a za sprawą uwag Polskiego Związku Niewidomych w najbliższej przyszłości wprowadzone zostanie specjalne oznaczenie autobusów dla pasażerów niedowidzących.
– uproszczono taryfę biletową i przywrócono jeden poziom ulgi, co zaowocowało zmniejszeniem o blisko 9% ceny biletu dla 75% osób dotychczas korzystających z biletów ulgowych lokalnych.
– przeprowadzono liczne badania potrzeb komunikacyjnych pasażerów. Zdobyte w ten sposób informacje, pozwoliły m.in. zmienić trasę linii nr 4 i 24 co polepszyło komfort przejazdów – czas podróży stał się znacznie krótszy, a mieszkańcy Redzikowa mogą szybciej dotrzeć do centrum Słupska.
Jak pisze ZTM na swojej stronie:–„Zależy nam na tym, by każdy pasażer czuł się w autobusie dobrze, dlatego eliminujemy wszelkie objawy braku profesjonalizmu. Udaje nam się to w dużej mierze głównie dzięki sygnałom docierającym od Państwa.”I oby tak dalej.

Komentarze