Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Protesty przeciw Uberowi

infotrans
15.07.2015 20:54
0 Komentarzy

Tradycyjni taksówkarze protestują przeciwko smartfonowej alternatywie Uber. Protesty połączyły taksówkarzy z Europy i Ameryki Południowej. W Polsce na razie spokój.

Stowarzyszenia taksówkarzy z Ameryki Łacińskiej i Europy współpracują w organizowaniu protestów przeciw usługom mającym stanowić alternatywę dla licencjonowanych taksówek: Uberowi i mniej znanemu Cabify. Daniel Medina ze związku taksówkarzy w Mexico City nazwał nawet tę współpracę ?międzynarodowym frontem walki z nielegalnymi działaniami takich firm jak Uber?.

Członek madryckiej organizacji Elite Taxi Miguel Chacon posuwa się jeszcze o krok dalej. ?Uber przybył do naszego kraju Hiszpanii i zrujnował naszą gospodarkę? ? pomstuje. Na znak solidarności z południowoamerykańskimi taksówkarzami jego organizacja zapowiada protesty pod ambasadą Meksyku.

Taksówkarze oskarżają Ubera i inne podobne firmy o nieuczciwą konkurencję. Przez to, że ich kierowcy nie są rejestrowani jako taksówkarze, firmy te nie muszą uiszczać opłat ? licencyjnych i innych, dzięki czemu mogą liczyć mniej za przejazdy niż taksówki.

Brak licencjonowania łączy się też z potencjalnym obniżeniem standardów usług. Nagłówki w zeszłym roku obiegła historia, kiedy kierowca Ubera wiózł pasażera, uciekając przed policją.

Z powodu podejrzeń o niebezpieczeństwo sprowadzane na pasażerów, Uber i podobne serwisy bywają zakazywane na szczeblach lokalnych i krajowych. Zazwyczaj wtedy Uber wprowadza zmiany w formacie swojej działalności na danym obszarze, by nie musieć się wycofywać ? tak było np. w Niemczech. Po zeszłorocznym zakazie działalności w dotychczasowej postaci Uber zaczął oferować usługi licencjonowanych szoferów (działając pod marką UberX).

Istnieją też argumenty przemawiające na korzyść Ubera i innych alternatyw dla tradycyjnych firm taksówkarskich. Podstawowym problemem, na który zwraca uwagę firma Uber, jest brak lub bardzo ograniczona liczba nowych licencji taksówkarskich.

Regionalny menadżer Uber na Europę Północną Pierre-Dimitri Gore-Coty powiedział w zeszłym roku ?New York Times?, że liczba licencjonowanych taksówek w Paryżu nie zmieniła się od lat 50., mimo ogromnego rozrostu miasta?. Uważa, że protesty taksówkarskie to próby zachowania monopolistycznej pozycji na rynku.

Uber działa w Polsce ? w Warszawie, Krakowie i – od 2 lipca – Trójmieście.

Komentarze