Praga gotowa na Omikrona. Zmiany w transporcie publicznym
Praga już wprowadza środki zapobiegawcze w transporcie publicznym w związku z rozprzestrzenieniem się mutacji wirusa Omikron.
Zmiany na połączeniach autobusowych i tramwajowych mają służyć utrzymaniu normalnego ruchu w mieście tak długo, jak to będzie możliwe.
nadchodzi Omikron
W odniesieniu do oczekiwanej fali Omikrona, DPP i ROPID od poniedziałku 17 stycznia wprowadzają środki zapobiegawcze na trasach autobusowych i tramwajowych, których celem jest ograniczenie wzajemnego kontaktu między kierowcami i pasażerami. To następujące środki ostrożności:
Linie autobusów miejskich:
- nie będzie można wejść przez drzwi wejściowe,
- przedni pomost przy kierowcy za pierwszym rzędem siedzeń zostanie wyłączony z użytku.
Linie autobusów podmiejskich:
- siedzenia w pierwszym rzędzie zostaną wyłączone z użytku.
Tramwaje:
- dla wszystkich tramwajów starszego typu tj. z wyjątkiem 14T i 15T nie będzie możliwości wsiadania przez drzwi przednie. Na połączeniach obsługiwanych przez tramwaje 14T i 15T, gdzie kabina maszynisty jest całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego, nadal będzie można wchodzić przez pierwsze drzwi.
Generalne zasady
DPP i inni przewoźnicy będą stopniowo instalować te środki zapobiegawcze w swoich pojazdach w nocy z 14 na 15 stycznia 2022 r. Niektóre wozy z wyłączonym pierwszym rzędem siedzeń mogą pojawić się w służbie jeszcze w ten weekend.
Praga prosi pasażerów linii podmiejskich o zminimalizowanie płatności gotówkowych i zalecamy skorzystanie z wcześniejszego zakupu taryfy, np. w aplikacji PID Lítačka, kuponów elektronicznych lub papierowych lub przynajmniej bezgotówkowej płatności kartą przy zakupie biletu na ostatnią chwilę u kierowcy.
Jednocześnie stolica Czech prosi pasażerów linii podmiejskich, aby korzystali z tylnego wyjścia, minimalizując w ten sposób kontakt z kierowcą.
Na miejskich liniach autobusowych i tramwajowych kierowcy będą nadal automatycznie otwierać wszystkie drzwi (z wyjątkiem przednich), bez konieczności naciskania przycisku, i to na wszystkich przystankach, na których pojazdy się zatrzymają.
85% zaszczepionych
W związku z rozprzestrzenianiem się mutacji, spółka DPP wprowadził także wewnętrzne środki, takie jak zmiana organizacji pracy w dyspozytorniach w celu zminimalizowania wzajemnych kontaktów między dyspozytorami, kierowcami i motorniczymi. W przypadku coraz większej liczby chorych, DPP jest gotowe do wykorzystania wszelkich dostępnych rezerw kadrowych, takich jak zwiększenie nadgodzin, wykorzystanie pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie czy przesunięcie terminów regularnych szkoleń kierowców.
Jeśli nawet te rezerwy nie wystarczą, inną opcją jest wprowadzenie ruchu świątecznego we wszystkich podsystemach – autobusach, metrze, tramwajach. Skrajnym rozwiązaniem byłaby weekendowy rozkład z niezbędnym wzmocnieniem ruchu w godzinach szczytu. DPP mocno wierzy, że taka sytuacja nie nastąpi, a obecny ruch zostanie utrzymany na liniach miejskich i w metrze.
Zdaniem Pragi, w walce z Omikronem decydującą rolę odegra poziom szczepień wśród kierowców DPP, który obecnie kształtuje się na poziomie 85%, czyli znacznie powyżej średniej krajowej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze