Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań z nowymi słupkami przystankowymi i gablotami

infotrans
10.11.2020 14:00
0 Komentarzy

Na 41 poznańskich przystankach, głównie autobusowych,pojawią się nowe słupki przystankowe z gablotami, w których umieszczane będąrozkłady jazdy.

Słupki i gabloty już dostarczono, obecnie przygotowywane sąwzmocnienia pod konstrukcje, a w pierwszych lokalizacjach rozpoczyna sięmontaż.

Przejrzysta informacja

Poznań stawia na nowoczesną, czytelną i przejrzystąinformację pasażerską. Grupa MTP montuje na przystankach nowe wiaty, natomiastw tych miejscach, w których wiat w najbliższym czasie nie będzie – MPK Poznańzamontuje nowoczesne słupki przystankowe z gablotami na rozkłady jazdy.

Słupki i gabloty zostały już zakupione. Docelowo pojawią sięone w 41 lokalizacjach. Służby MPK Poznań rozpoczęły prace związane z ichmontażem. W pierwszej kolejności nowe słupki przystankowe z gablotamiposadowione zostaną na następujących przystankach autobusowych (takżekomunikacji nocnej): Dworzec Zachodni, Ułańska, Wojskowa, Franowo, Rondo JanaNowaka Jeziorańskiego oraz Drzewieckiego (w tych miejscach już wybudowanowzmocnienia umożliwiające posadowienie słupka). Kolejne prace – na przystankachmi.in. w centrum, na Grunwaldzie, Łazarzu, Wildzie, Starołęce – będą prowadzonesukcesywnie.

Nie tylko dla pasażerów

Wprowadzane rozwiązanie oznacza nie tylko nową jakość iestetykę w kwestii informacji pasażerskiej. To również ułatwienie dla ekip nabieżąco uaktualniających rozkłady jazdy.

Do tej pory, w miejscach, gdzie nie ma wiat, rozkłady jazdyw formie papierowej są naklejane na metalowe tabliczki, które następniezabezpieczane są przez negatywnym wpływem warunków atmosferycznych iprzykręcane do słupka przystankowego. Wymiana polega na odkręceniu starejtabliczki i przymocowaniu tej z nowym rozkładem jazdy. Gablota zastosowana wnowym rozwiązaniu usprawnia i przyspiesza tę procedurę: druki są umieszczane wspecjalnych „kieszonkach” w gablotach.

W podobnie prosty sposób będzie można uaktualnić komunikatydotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej. W gablotach jest bowiem miejscenie tylko na rozkład jazdy poszczególnych linii, ale również na ogłoszenia orazdane kontaktowe do Serwisu Informacji Pasażerskiej itd.

Poznańskie testy

Wprowadzenie nowego rozwiązania zostało poprzedzone testami.W ubiegłym roku słupki przystankowe z gablotami zamiast tabliczek z rozkłademjazdy pojawiły się na przystankach „Plac Wiosny Ludów” oraz „Żeromskiego”.

Na podstawie prowadzonych obserwacji i podjętych działańudało się wyeliminować pojawiający się początkowo efekt nadmiernego skraplaniawody wewnątrz gabloty, wymieniono też materiał stanowiący wewnętrzny wkładgabloty na bardziej odporny na zróżnicowane temperatury.

Komentarze