Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań też oddaje za bilety okresowe

infotrans
19.03.2020 14:30
0 Komentarzy

Pasażerowie ZTM Poznań mogą wnioskować o zwrot kosztów długookresowych biletów.

ZTM Poznań przypomina, że pasażerowie którzy z uwagi naobecną sytuację nie korzystają z biletów okresowych, mogą wnioskować o zwrotkosztów poniesionych w związku z ich zakupem.

Zwrot – zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM –dotyczy:

  • całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszczetermin obowiązywania biletu,

  • kwoty za niewykorzystaną część biletu, w momencie, kiedytermin obowiązywania biletu już się rozpoczął.

-„Rekomendujemy, żeby wniosek o zwrot należności za biletokresowy można składać za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA,ale także można taki wniosek przesłać na adres e-mail: [email protected],podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA – informuje ZTM Poznań.

W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru kontabankowego, ma który ma być dokonany zwrot. Za datę złożenia wniosku uznaje siędatę wpływu dokumentu do ZTM.

Co można oddać?

W Poznaniu można dokonać zwrotu zakupionego biletuokresowego imiennego: normalnego, Metropolitalnego, ulgowego oraz BiletuMetropolitalnego z Ulgą. Zwrot gotówki za niewykorzystaną część okresu ważnościbiletu jest możliwy wyłącznie w okresie jego ważności. Z uwagi na wyjątkowośćsytuacji – możliwy jest także zwrot biletów specjalnych, takich jak np. biletsemestralny.

Z uwagi na wyjątkowe okoliczności nie jest konieczny paragonpotwierdzający zakup biletu.

ZTM Poznań nie przewiduje możliwości „zawieszenia”obowiązywania biletów okresowych. Wynika to z faktu, że technicznie każdychętny musiałby złożyć wizytę w Punkcie Obsługi Klienta ZTM, co z oczywistychwzględów nie jest obecnie możliwe. Zwroty gotówki są rozwiązaniem pozwalającymszybko sprawę zakończyć i dać pasażerom możliwość skorzystania z innej,optymalnej dla nich oferty z taryfy biletowej ZTM.

Warto podkreślić, że zwroty biletów okresowych sąrealizowane od kilku dni, tylko w poniedziałek (16 marca) do ZTM wpłynęło około100 wniosków.

Komentarze