Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polska walczy o prawa pasażerów linii lotniczych w Unii. „Chcemy o nie zadbać od A do Z”

infotrans
05.06.2025 14:01
0 Komentarzy

5 czerwca br. minister infrastruktury Dariusz Klimczak powiedział przed posiedzeniem unijnych ministrów, że jest szansa na wprowadzenie jasnych przepisów dla podróżujących liniami lotniczymi.

Chodzi o ponad 30 zmian dotyczących m.in. odszkodowania. Chcemy zadbać od A do Z o pasażera – oświadczył.

Rozkład jazdy:

  1. Ile zmian zaproponowała Polska prezydencja w przepisach dotyczących pasażerów linii lotniczych?
  2. Po ilu godzinach opóźnienia miałoby przysługiwać odszkodowanie według nowych propozycji?
  3. Jakie nowe prawo dla pasażerów ma dotyczyć zmian w nazwisku na bilecie?
Polska chce przyjęcia porozumienia projektu rozporządzenia ws. praw pasażerów lotniczych,
Polska chce przyjęcia porozumienia projektu rozporządzenia ws. praw pasażerów lotniczych / fot. MI

Reforma przepisów

Klimczak przewodniczy posiedzeniu ministrów odpowiedzialnych za transport. Jednym z głównym tematów spotkania w Luksemburgu jest reforma przepisów regulujących prawa pasażerów linii lotniczych. Polska prezydencja zaproponowała wydłużenie do czterech godzin czasu opóźnienia, po jakim pasażerom linii lotniczych przysługuje odszkodowanie. Ma to zapobiec odwoływaniu lotów i zwiększyć szanse na dotarcie podróżujących do celu.

Jak powiedział minister, polska prezydencja zaproponowała też, aby były wyższe odszkodowania dla „wszystkich tych, którzy spotkają się z odwołanym lotem lub opóźnionym lotem”.

„Po 21 latach wreszcie jest szansa na zamknięcie tematu i wprowadzenie jasnych, czytelnych przepisów dla wszystkich, którzy podróżują nie tylko po Europie, ale także po świecie. Wreszcie skończy się chodzenie po sądach” – zaznaczył.

„Proponujemy dzisiaj 30 zmian, które mają wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. To będzie m.in. wyższe odszkodowanie, określone liczby godzin opóźnionych lotów, ale także możliwość korekty nazwy swojego nazwiska na bilecie, podróż bez niespodzianek, czyli opieka nad tym pasażerem, któremu lot został odwołany i wiele innych” – wymieniał.

„Tak naprawdę chcemy zadbać od A do Z o pasażera, który dotychczas był niezaopiekowany i zagubiony w gąszczu przepisów” – powiedział Klimczak. (PAP)

Polska chce przyjęcia porozumienia projektu rozporządzenia ws. praw pasażerów lotniczych,

Komentarze