2 grudnia w trakcie losowania grup turniejowych Euro 2012 dowiedzieliśmy się reprezentacje których krajów, kiedy i w jakim mieście zagrają w trakcie Mistrzostw w Polsce. Od teraz, kibice i turyści z całej Europy nie tylko zaczną znacznie bardziej interesować się naszym krajem, ale również rozpoczną planowanie swojego pobytu w Polsce w trakcie Euro 2012. Będą poszukiwali informacji na temat transportu publicznego, Miast Gospodarzy, zakwaterowania, opieki zdrowotnej, wyżywienia, stadionów, czy atrakcji turystycznych. Jak dostarczyć im tego typu dane w sposób profesjonalny, kompleksowy oraz w formie wygodnej w użyciu? Odpowiedź jest jedna – Polish Guide. Po raz pierwszy w historii Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej turyści i kibice, otrzymają bezpłatne narzędzie kompleksowo informujące ich na temat kraju gospodarza, dostępne nie tylko za pośrednictwem Internetu, ale również aplikacji mobilnej na smartfony. Dodatkowo, do dyspozycji gości Polski w trakcie Euro 2012 będzie również niespotykane wcześniej rozwiązanie –zintegrowany w jednym dokumencie bilet na komunikację miejską, pomiędzy Miastami Gospodarzami, bilet lotniczy na połączenia krajowe i międzynarodowe, ubezpieczenie zdrowotne oraz potwierdzenie rezerwacji hotelowej. Polish Guide i Polish Pass, bo o nich mowa, są dostępne od 5 grudnia 2011 roku. Produkty te pozwolą już na pół roku przed Euro 2012 zaprosić zagranicznych turystów i kibiców do Polski, zapewnić wysoką jakość obsługi gości oraz wyróżnić nasz kraj na tle poprzednich organizatorów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
Polish Guide –zapraszamy na Euro 2012!
-„Polish Guide to niespotykany wcześniej w historii Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej serwis informacyjny, który jest bezpłatnie dostępny dla wszystkich kibiców i turystów w trakcie planowania podróży do Polski i podczas pobytu w naszym kraju w czasie Euro 2012”–mówi Wojciech Folejewski, Dyrektor ds. Operacyjnych w spółce PL.2012. –Serwis obecnie jest dostępny za pośrednictwem strony internetowej www.polishguide2012.pl. Przed Turniejem uruchomiony zostanie również dostęp poprzez aplikację mobilną na smartfony, co będzie niezwykle użytecznym i wygodnym rozwiązaniem dla obcokrajowców podróżujących po Polsce. Informacje w serwisie Polish Guide są prezentowane w języku polskim i angielskim, a jeszcze przed świętami dostępna będzie w czterech innych popularnych europejskich językach: niemieckim, francuskim, hiszpańskim i rosyjskim. Dzięki serwisowi, kibic otrzymuje szeroki zakres informacji na temat Stref Kibica, stadionów i centrów pobytowych, transportu miejskiego, lotniczego, kolejowego i drogowego, opieki medycznej i bezpieczeństwa, Ambasad Kibica i wolontariatu, zakwaterowania oraz wszelkie informacje praktyczne o Polsce i polskich Miastach Gospodarzach, regionalnych zwyczajach, ciekawostkach i kuchni, a także rekomendowanych atrakcjach i polecanych wydarzeniach.
Serwis został dostosowany do potrzeb zarówno zagorzałych kibiców piłki nożnej, jak i gości, którzy przyjadą do Polski w czasie Euro 2012, nie tylko oglądać mecze reprezentacji piłkarskiej swoich kraju, ale również w celach turystycznych. Przemyślana koncepcja strony internetowej i aplikacji mobilnej umożliwi im odnalezienie najbardziej potrzebnych informacji. –„Polish Guide to nie tylko zaawansowany technologicznie, elektroniczny przewodnik po Polsce –wyjaśnia Wojciech Folejewski, Dyrektor ds. Operacyjnych w spółce PL.2012. –W roku 2012 uruchomimy funkcję elektronicznego, spersonalizowanego kalendarza. Każdy użytkownik będzie mógł stworzyć własny plan podróży, zawierający najbardziej interesujące go wydarzenia i miejsca, które zamierza odwiedzić w Polsce.” Pomysłodawcą oraz realizatorem Polish Guide jest spółka PL.2012.
Polish Pass, paszport i w drogę do Polski
Integralnym elementem Polish Guide jest Polish Pass. Produkty te wzajemnie się uzupełniają i razem zadecydują o wysokiej jakości obsługi kibiców i turystów w Polsce. Każdy z zagranicznych turystów, oprócz poszukiwania informacji o naszym kraju, zada sobie również przed przyjazdem do Polski kilka pytań: w jaki sposób będę podróżował? Gdzie będę spał? Czy będę miał ubezpieczenie zdrowotne? Od odpowiedzi na nie, w dużym stopniu zależała będzie decyzja o podróży do Polski w trakcie Mistrzostw. Dlatego też od końca 2009 roku w spółce PL.2012 trwały prace nad przygotowaniem specjalnej oferty turystycznej – Polish Pass. Produkt ten integruje w sobie 3 elementy: transport –miejski, krajowy oraz międzynarodowy, rezerwację hotelową oraz ubezpieczenie zdrowotne. Polish Pass można już zakupić poprzez internetowe portale dystrybucyjne oraz w serwisie Polish Guide (
www.polishguide2012.pl) .
Kupując Polish Pass, turysta lub kibic przyjeżdżający do Polski na Euro 2012, będzie mógł zarezerwować i wykupić nocleg oraz opłacić możliwość korzystania z komunikacji miejskiej w Miastach Gospodarzach –mówi Dominik Jung, Koordynator Projektu Polish Pass, spółka PL.2012. – Jeśli zaś będzie planował przemieszczanie się po terenie kraju, będzie mógł opłacić sobie możliwość korzystania z komunikacji kolejowej na terenie Polski lub wykupić bilet lotniczy obowiązujący na przeloty krajowe, bądź międzynarodowe. Dzięki Polish Pass gość Turnieju będzie mógł także wykupić specjalne ubezpieczenie zdrowotne na czas pobytu w naszym kraju. Produkt będzie również pozwalał na dokonanie rezerwacji hotelowej. W przypadku korzystania ze wszystkich wymienionych elementów, turysta lub kibic, poza paszportem, będzie mógł posługiwać się w Polsce w zasadzie jedynie Polish Pass.
Turysta lub kibic może zdecydować o złożoności produktu i sam go stworzyć, dopasowując ofertę do własnych potrzeb. Może zakupić tylko jeden element wchodzący w skład oferty Polish Pass, na przykład bilet na komunikację miejską, bądź wybrać kilka spośród nich. Po skonfigurowaniu dopasowanego do własnych potrzeb produktu Polish Pass, wystarczy go wydrukować. W ten sposób kibic lub turysta zyskuje jeden, wydrukowany jeszcze we własnym kraju i własnym domu, na długo przed przyjazdem do naszego kraju, dokument, który wraz z paszportem, wystarcza do swobodnego korzystania w Polsce ze środków transportu publicznego, opieki medycznej oraz zawiera w sobie rezerwację hotelową.
Jeden bilet – Polish Pass
Bilet na komunikację miejską w ramach Polish Pass integruje w sobie większość dostępnych w danym mieście publicznych środków transportu. W Warszawie są to na przykład tramwaje, autobusy, metro, a nawet kolej podmiejska. W Gdańsku autobusy, tramwaje oraz kolej w obrębie Trójmiasta. Cena biletu na komunikację miejską jest taka sama w każdym z Miast Gospodarzy UEFA EURO 2012™i wynosi 12 zł za dobę. –„Dla wygody naszych gości, bilet zapisany na karcie Polish Pass ma zasięg metropolitalny, co pozwoli na korzystanie z wszystkich autobusów, trolejbusów i tramwajów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo oraz pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej na odcinku od Luzina do Cieplewa. Warto zaznaczyć, że produkt Polish Pass szczególnie polecany jest kibicom nie posiadającym biletów na mecz. Szacuje się, że takich osób każdorazowo przyjedzie kilkakrotnie więcej, aniżeli wynosi pojemność stadionu. Dlatego szeroki zakres obowiązywania biletu zapisanego na karcie Polish Pass znacznie ułatwi przemieszczanie się komunikacją miejską pomiędzy miejscami zakwaterowania zlokalizowanymi nawet w najdalszych zakątkach naszej metropolii, a strefami kibica (zwanymi fun zones albo public viewing areas), usytuowanymi w Gdańsku. W miejscach tych kibice mogą razem śledzić na telebimach występy swoich drużyn”–informuje Kamil Bujak z Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej
W ramach Polish Pass istnieje możliwość wykupienia biletów kolejowych, uprawniających do przejazdu nie tylko pomiędzy Miastami Gospodarzami, ale również w obrębie całej Polski. Przygotowane zostały 2 warianty: dla osób wymagających wysokiego komfortu podróży oraz dla tych, którzy preferują niską cenę. Bilety dostępne są na okres 3-dniowy, 7-dniowy i 27-dniowy. Bilet 3-dniowy w niższym wariancie cenowym to koszt 104 zł, a w opcji droższej cena wynosi 289 zł.
Polish Pass umożliwia także wykupienie obcokrajowcowi w Polsce ubezpieczenia zdrowotnego. Cena jednodniowej polisy wynosi 4,30 zł. Wreszcie, w ramach Polish Pass może być również zawarta rezerwacja hotelowa. W 4 Miastach Gospodarzach podczas Euro 2012 łącznie będzie dostępnych 400 tysięcy miejsc noclegowych. W systemie rezerwacyjnym Polish Pass początkowo dostępnych będzie 150 tysięcy łóżek i baza ta będzie sukcesywnie poszerzana aż do rozpoczęcia Mistrzostw. Pomysłodawcą i koordynatorem wdrożenia produktu Polish Pass integrującego oferty partnerów z branży hotelowej, transportowej i ubezpieczeniowej jest PL.2012. Korzystanie z usług zawartych w produkcie będzie możliwe w czerwcu i na początku lipca 2012 roku. Polish Pass dystrybuowany jest wyłącznie przez Internet przez niżej wymienione, wybrane przez PL. 2012 portale rezerwacyjne, które od wielu lat obecne są w branży turystycznej w Polsce:
Po dokonaniu zakupu wystarczy wydrukować voucher na zwykłej drukarce. Jest on ważny wyłącznie z imiennym dokumentem tożsamości, na nim wymienionym. Poniżej podsumowanie kosztów Polish Guide w porównaniu z innymi europejskimi produktami tego typu:
3 dni
(cena w PLN)
|
7 dni
(cena w PLN)
|
Polish Pass (Przewozy Regionalne)
|
104
|
138
|
Polish Pass (Intercity)
|
289
|
399
|
German Rail Pass
|
753
|
1 048
|
France Rail Pass
|
778
|
1 222
|
Eurail Italy Pass
|
675
|
992
|
Eurail Spain Pass
|
728
|
1 151
|
-„Uważam, że Polish Guide I Polish Pass to doskonały pomysł. W czasie przygotowań do Euro 2008 próbowaliśmy w Szwajcarii rozwinąć podobny projekt, ale z wielu powodów nam się to nie udało. To duże osiągnięcie. Nie tylko w stosunku do zagranicznych kibiców, ale również wewnętrznie, oddające silną współpracę PL.2012, Miast Gospodarzy i innych instytucji w całym kraju. Gratuluję.”–powiedział dr Marcel Brülhart, szef projektu Euro 2008 w Bernie. I na koniec zestaw współautorów
EuroLOT SA
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej
Ministerstwo Infrastruktury
Ministerstwo Sportu i Turystyki
Netmedia Business Travel Sp. z o.o.
Netmedia SA
PKP Intercity SA
Polskie Linie Lotnicze LOT SA
Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o.
Polska Organizacja Turystyczna
Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
PZU SA
Urząd M. St. Warszawy
Urząd Miasta Poznania
Urząd Miejski w Gdańsku
Urząd Miejski Wrocławia
ZTM Poznań
ZTM Warszawa
fot. 6. Wzór vouchera Polish Pass. Załączamy również prezentację, która przygotowana została przez PL.2012 na konferencję inaugurującą projekt.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Masz już subskrypcję?
Komentarze