Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podsumowanie sprzedaży biletów ZTM Poznań w 2014 r.

infotrans
26.02.2015 13:29
0 Komentarzy
Wprowadzona wraz z systemem PEKA nowa rozbudowana sieć sprzedaży i obsługi klienta w zdecydowany sposób ułatwiła pasażerom doładowanie karty PEKA lub kupno biletu. W efekcie sprzedaż biletów za rok 2014 była najwyższa w historii poznańskiego Zarządu Transportu Miejskiego, zamykając się w kwocie 187,3 mln zł. To wynik lepszy o 5,23 proc. niż w roku 2013.
Przed 1 lipca klienci ZTM Poznań mogli korzystać z 25 punktów doładowań biletów elektronicznych. Dzisiaj sieć obejmująca: Punkty Obsługi Klienta (11), Punkty Sprzedaży Biletów (252) oraz nowoczesne biletomaty (z zaplanowanych do 31.03.2015r. 70 sztuk czynnych jest już 57 automatów) liczy ponad 300 miejsc. Nie tylko w Poznaniu, ale także w wielu miejscach Aglomeracji Poznańskiej (Biedrusko, Czerwonak, Dopiewo, Komorniki, Mosina, Koziegłowy, Luboń, Pobiedziska, Rokietnica, Suchy Las, Swarzędz, Wągrowiec, Zaniemyśl czy Puszczykówko). Do tego pasażerowie mają do dyspozycji możliwość doładowania karty PEKA przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku przez Internet na portalu www.peka.poznan.pl.
Tak znacznie rozbudowana sieć sprzedaży spełniła wieloletnie oczekiwania pasażerów, co przełożyło się na bardzo dobre wyniki sprzedaży biletów transportu miejskiego oraz systematyczną zmianę przyzwyczajeń dotyczących miejsca zakupu/doładowania karty PEKA. Zgodnie z oczekiwaniem coraz większą rolę spełniają PSB i Internet, maleje rola Punktów Obsługi Klienta.
Podsumowując miniony rok można podstawić tezę, że wprowadzony system PEKA przynosi pozytywne skutki dla pasażerów transportu zbiorowego Poznania i Aglomeracji. Pasażerowie doceniają zwłaszcza wprowadzenie tPortmonetki, uelastycznienie okresów, na jakie można nabyć bilety długookresowe, a niesłabnącym powodzeniem cieszy się produkt flagowy nowej taryfy –Bilet Metropolitalny.
System został także doceniony przez pasażerów w badaniu wykonanym przez TNS a zleconym przez Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli Urzędu Miasta Poznania. Wyniki wskazują, że 86,5 proc. użytkowników jest zadowolonych z systemu PEKA, najlepiej oceniono łatwość doładowania karty przez Internet oraz tPortmonetkę (79,2 proc. pozytywnych wskazań).
Reasumując, rysuje się pozytywna tendencja i realna szansa wzrostu popytu na usługi oferowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Szczegółowe informacje i prezentacja pt. 'Raport ze sprzedaży biletów w 2014r.’ dostępne są TUTAJ

Normal021falsefalsefalsePLX-NONEX-NONE

Komentarze