Plany nowej prezes MPK Wrocław
infotrans
02.03.2015 16:08
0 Komentarzy
Plany nowej prezes MPK Wrocław
Jolanta Szczepańska, prezesem MPK Wrocław jest od 40 dni. Przez ten czas zajęła się wnikliwą analizą spółki. Na specjalnej konferencji prasowej przedstawiła plany na przyszłość. Komunikacja miejska ma być czystsza, punktualna i nowoczesna. –„Nie będziemy pudrować rzeczywistości. Pojazdy są obecnie brudne. Dlatego zacznę od poprawy czystości. Do czerwca mamy podpisaną umowę z obecną firmą sprzątającym autobusy, kilka miesięcy później kończy się kontrakt z podmiotem odpowiadającym za porządek w tramwajach. Opracujemy nową formułę i pasażerowie od lipca dostrzegą wyraźną poprawę”–deklaruje Jolanta Szczepańska, prezes zarządu MPK we Wrocławiu. Pojazdy muszą być sprzątane gruntownie każdego dnia. Nowy model działania ma być wprowadzony w czerwcu w trakcji autobusowej. Ma to związek z otwarciem nowej hali przeglądowej przy ul. Obornickiej, która powstaje wraz z myjnią i stanowiskami wyposażonymi w stacjonarne odkurzacze. Następnie zmiany zostaną wprowadzone także w tramwajach.
Drugim priorytetem ma być poprawa punktualności tramwajów i autobusów. Z danych MPK Wrocław wynika, że 22 procent pojazdów się spóźnia. – „Spóźnienia to nie wina motorniczych. Powodów jest kilka: korki, remonty i wypadki. Będziemy dokładnie analizować rozkłady jazdy. Nie wykluczamy, że skorzystamy z pomocy zewnętrznej firmy, która pomoże nam poprawić punktualność”–zaznacza Jolanta Szczepańska. Tu pojawia się też pomysł stworzenia rozkładów jazdy, w których pojazdy przyjeżdżały by np. 10 minut po każdej godzinie. W przedsiębiorstwie ma się także poprawić bezpieczeństwo. –„W tym roku będziemy testować urządzenia, które w razie wykrycia przeszkody czy np. nieprzełożonej zwrotnicy będą automatycznie hamować”–mówi Jolanta Szczepańska. Dodatkowo będą organizowane szkolenia dla motorniczych, które mają poprawić komunikowanie w MPK, a także wizerunek spółki.
W tym ostatnim ma pomóc nowy tabor. W maju br. zacznie jeździć 6 nowych tramwajów PESA Twist. Firma chce pozyskać środki unijne na zakup kolejnych wagonów lub zamiennie dzierżawę pojazdów. –„Dzierżawa to modny ostatnio kierunek firm motoryzacyjnych, bo nie obciąża linii kredytowych w bankach”–mówiła Jolanta Szczepańska. Rozpocznie się także współpraca z podwykonawcą –firmą ITS Michalczewski z Radomia, który swoimi 69. nowymi autobusami będzie realizować kursy dla MPK. –„Chcę jednak podkreślić, że naszym celem była wyłącznie szybka wymiana taboru. Umowa z prywatną firmą ma obowiązywać przez 10 lat –podkreśliła Szczepańska. Szefowa MPK zwróciła uwagę, że od kilku lat proporcje się zmieniają na korzyść zakupionych nowych autobusów i tramwajów. Jeżeli chodzi o autobusy, to pod koniec tego roku 100 proc. wrocławskich autobusów będzie niskopodłogowych. Jeżeli chodzi o tramwaje – ich wymiana jest kwestią kilku najbliższych lat. Nowa pani prezes odkryła też nieco system finansowania spółki przez miasto. Aktualnie MPK Wrocław jest podmiotem wewnętrznym, nie generuje zysku i co roku otrzymuje ok. 300 mln zł na przewozy. Z tego 160 mln to wpływy z biletów. Resztę gmina dokłada z budżetu, czyli z pieniędzy wszystkich wrocławian. Ile musiałby kosztować bilet, żeby firma komunikacyjna była dochodowa? –„W tej chwili bilet normalny to 3 zł. Musiałby podrożeć mniej więcej do 8 zł” –podkreśla Jolanta Szczepańska
Drugim priorytetem ma być poprawa punktualności tramwajów i autobusów. Z danych MPK Wrocław wynika, że 22 procent pojazdów się spóźnia. – „Spóźnienia to nie wina motorniczych. Powodów jest kilka: korki, remonty i wypadki. Będziemy dokładnie analizować rozkłady jazdy. Nie wykluczamy, że skorzystamy z pomocy zewnętrznej firmy, która pomoże nam poprawić punktualność”–zaznacza Jolanta Szczepańska. Tu pojawia się też pomysł stworzenia rozkładów jazdy, w których pojazdy przyjeżdżały by np. 10 minut po każdej godzinie. W przedsiębiorstwie ma się także poprawić bezpieczeństwo. –„W tym roku będziemy testować urządzenia, które w razie wykrycia przeszkody czy np. nieprzełożonej zwrotnicy będą automatycznie hamować”–mówi Jolanta Szczepańska. Dodatkowo będą organizowane szkolenia dla motorniczych, które mają poprawić komunikowanie w MPK, a także wizerunek spółki.
W tym ostatnim ma pomóc nowy tabor. W maju br. zacznie jeździć 6 nowych tramwajów PESA Twist. Firma chce pozyskać środki unijne na zakup kolejnych wagonów lub zamiennie dzierżawę pojazdów. –„Dzierżawa to modny ostatnio kierunek firm motoryzacyjnych, bo nie obciąża linii kredytowych w bankach”–mówiła Jolanta Szczepańska. Rozpocznie się także współpraca z podwykonawcą –firmą ITS Michalczewski z Radomia, który swoimi 69. nowymi autobusami będzie realizować kursy dla MPK. –„Chcę jednak podkreślić, że naszym celem była wyłącznie szybka wymiana taboru. Umowa z prywatną firmą ma obowiązywać przez 10 lat –podkreśliła Szczepańska. Szefowa MPK zwróciła uwagę, że od kilku lat proporcje się zmieniają na korzyść zakupionych nowych autobusów i tramwajów. Jeżeli chodzi o autobusy, to pod koniec tego roku 100 proc. wrocławskich autobusów będzie niskopodłogowych. Jeżeli chodzi o tramwaje – ich wymiana jest kwestią kilku najbliższych lat. Nowa pani prezes odkryła też nieco system finansowania spółki przez miasto. Aktualnie MPK Wrocław jest podmiotem wewnętrznym, nie generuje zysku i co roku otrzymuje ok. 300 mln zł na przewozy. Z tego 160 mln to wpływy z biletów. Resztę gmina dokłada z budżetu, czyli z pieniędzy wszystkich wrocławian. Ile musiałby kosztować bilet, żeby firma komunikacyjna była dochodowa? –„W tej chwili bilet normalny to 3 zł. Musiałby podrożeć mniej więcej do 8 zł” –podkreśla Jolanta Szczepańska
„
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Stargard i Włocławek dołączają do miast z rozkładami MPK w Google Maps
Kontraktyza darmo
06.03.2025
Raport UNICEF o wykluczeniu transportowym w Sejmie
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Pleszew stawia po raz kolejny na system Time4BUS do planowania podróży
Kontraktyza darmo
11.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
Bilety Kolei Małopolskich do kupienia w aplikacji Jakdojade
Pasażerza darmo
04.03.2025
R&G uruchomiło w autobusach MPK Siedlce system płatności bezgotówkowych
Pasażerza darmo
03.03.2025
Świdnickie autobusy w Google Maps. To ułatwia podróżowanie po mieście
Pasażerza darmo
21.02.2025
Warszawski Transport Publiczny niemal z miliardem pasażerów. Za rok 2024
Pasażerza darmo
11.02.2025
Ferie 2025: Koleje Śląskie znów wprowadzą bilety za złotówkę. Dla dzieci
Pasażerza darmo
04.02.2025
MZK Toruń i 265 nowych kasowników w całej flocie. Od Mera Systemy
Pasażerza darmo
04.02.2025
R&G wdrożyło Portal Pasażera w autobusach MZK Przemyśl
Pasażerza darmo
02.02.2025
Więcej z Działu Prawo
MI: Marszałkowie z nową rolą w noweli Funduszu Autobusowego (FRPA)
Prawoza darmo
28.02.2025
Warszawa: Pasażerka czekała na autobus. Wjechała w nią przyczepa
Prawoza darmo
04.01.2025
Marek Rutka wyróżniony za zasługi dla transportu publicznego
Prawoza darmo
22.12.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Z biletem ŁKA zwiedzisz łódzkie atrakcje. Ze zniżką
Przewoźnicyza darmo
05.09.2024
Nie żyje Anna Reising, prezes MPK Tarnów
Przewoźnicyza darmo
08.08.2024
MZK Ostrów Wlkp. przewiezie bezpłatnie dzieci podczas wakacji
Przewoźnicyza darmo
26.06.2024
MPK Wrocław zaprasza na Dzień Otwarty 2024. Dwie linie specjalne
Przewoźnicyza darmo
21.05.2024
Więcej z Działu Producenci
Enika i Medha łączą siły
26.01.2024
Nowe produkty GMV zaprezentowane na IT Trans ’22
Producenciza darmo
24.05.2022
Komentarze