Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity wrzuci do puli milion promocyjnych biletów. Od 1 października

infotrans
22.09.2023 12:08
0 Komentarzy

Pociągi PKP Intercity od początku roku do końca sierpnia przewiozły 45 mln pasażerów.

Aby podtrzymać ten dobry trend, przewoźnik od 1 października zaoferuje milion biletów w superpromocyjnych cenach. -„Ceny będą się zaczynały od 19 zł, a na Pendolino od 49 zł” – oświadczył Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki PKP Intercity.

Z wakacji do pracy

Wakacje to naturalny czas, w którym wiele osób podróżuje koleją. Aby podtrzymać tę dobrą tendencję i dużą liczbę pasażerów, od 1 października PKP IC zaoferuje milion biletów w superpromocyjnych cenach.

Ceny będą się zaczynały od 19 zł, np. na trasie Warszawa-Kraków czy Gdańsk-Warszawa, a w przypadku pociągów klasy Pendolino od 49 zł.

Osoby uprawnione do ulg ustawowych, np. uczniowie, studenci czy renciści będą mogli skorzystać ze swoich zniżek przy zakupie naszych promocyjnych biletów. Dzięki czemu ostateczna cena przejazdu będzie jeszcze niższa.

-„Kondycja spółki PKP Intercity jest bardzo dobra. Jesteśmy w świetnej sytuacji finansowej i przewozowej. Naszą misją jest przewożenie pasażerów koleją. I ten rok jest absolutnie rekordowy w porównaniu do poprzednich okresów. Od stycznia do końca sierpnia przewieźliśmy 45 mln pasażerów. To o 8 mln więcej niż w analogicznym okresie roku temu, a na koniec roku z pewnością przekroczymy liczbę 60 mln osób” – twierdzi Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki PKP InterCity.

Milion promocyjnych biletów od PKP Intercity już od 1 października

dwa wyzwania

W tym roku PKP IC chce przekroczyć liczbę 60 mln przewiezionych pasażerów w tym roku. To będzie absolutny rekord, jeżeli chodzi o historię spółki, a istnieje ona już ponad 20 lat. Aby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność kolei, przed firmą dwa podstawowe wyzwania:

  • prace inwestycyjne na sieci kolejowej, które teraz generują utrudnienia, ale i w przyszłości zapewnią nowe możliwości. Wiele tysięcy kilometrów torów jest teraz remontowanych. To niezbędne, by skrócić czas przejazdu.
  • rok 2030. Wtedy rynek kolejowy w Polsce w pełni się otworzy na podmioty zagraniczne. Należy założyć, że pojawią się zagraniczne firmy, które będą chciały z konkurować z PKP IC. Dlatego firma do 2030 roku chce przeznaczyć  27 mld złotych na inwestycje w tabor i infrastrukturę, aby się do tego należycie przygotować.

W roku 2030 spółka planuje przewozić 88 mln pasażerów rocznie.

Komentarze