Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pixel i Beesset za 10 miesięcy zmodernizują system biletu elektronicznego w Białymstoku

infotrans
11.04.2023 14:01
0 Komentarzy

Bilet elektroniczny oraz inne systemy funkcjonujące w białostockich autobusach za 10 miesięcy przejdą modernizację.

Urzędnicy znaleźli firmy, które tego dokonają. W dniu 27 marca podpisano umowę z konsorcjum PIXEL i Beesset. Wartość kontraktu to 17 586 072,60 PLN brutto.

  • Wynik przetargu

Przypomnijmy, że podpisanie umowy z wykonawcami to efekt rozstrzygniętego wcześniej przetargu. Złożono w nim tylko jedną ofertę, która pochodzi od zwycięskiego konsorcjum, tj. od firm:

  • PIXEL sp. z o.o. oraz Beesset sp. z o.o. – cena 17 586 072,60 PLN brutto, w tym wynagrodzenie w ramach opcji: 2 417 029,95 PLN.

Białystok musiał dołożyć nieco do zaplanowanej wcześniej na tę inwestycję kwoty, która wynosiła 15 129 000,00 PLN brutto, w tym na opcję: 1 800 000,00 PLN.

fot. UM Białystok

Pięć zadań

Przedmiotem zawartej umowy jest modernizacja systemu biletu elektronicznego w powiązaniu z innymi systemami elektronicznymi w pojazdach zamawiającego. Inwestycja będzie przeprowadzona w pięciu zadaniach, które jednak nie są odrębnymi częściami przetargu:

  1. zadanie 1 – dostawa, instalacja, wdrożenie, uruchomienie i serwis gwarancyjny fabrycznie nowych kompletów urządzeń obsługujących system biletu elektronicznego Białostockiej Komunikacji Miejskiej, opartego na elektronicznej zbliżeniowej Białostockiej Karcie Miejskiej, z rozszerzeniem działania systemu na płatności realizowane za pomocą bankowych zbliżeniowych kart płatniczych oraz aplikacje na smartfony obsługujące zakup biletów Białostockiej Komunikacji Miejskiej.

W ramach tego zadania wykonawca będzie miał obowiązek:

  • dostarczyć maksymalnie 275 sztuk autokomputerów pokładowych – na tą liczbę składa się 175 sztuk autokomputerów dostarczonych w ramach zamówienia podstawowego i maksymalnie 100 sztuk w ramach opcji,
  • dostarczyć 761 sztuk kasowników elektronicznych (typ 1) w ramach zamówienia podstawowego i maksymalnie 60 sztuk w ramach opcji,
  • dostarczyć 130 sztuk kasowników elektronicznych (typ 2) w ramach zamówienia podstawowego i maksymalnie 9 sztuk w ramach opcji,
  • dostarczyć inne niezbędne komplety urządzeń do wyposażenia 255 autobusów w ramach zamówienia podstawowego i maksymalnie 20 kompletów urządzeń w ramach opcji,
  • dostarczyć oprogramowanie kasowników obsługujące transakcje przeprowadzone elektroniczną Białostocką Kartą Miejską, bankowymi zbliżeniowymi kartami płatniczymi oraz aplikacjami na smartfony,
  • wykonać połączenie wszystkich kasowników z oprogramowaniem BackOffice/Transport Gateway zamawiającego oraz dokonać ich integracji z operatorem płatności – bankiem PEKAO S.A.
  1. zadanie 2 – dostawa, montaż i integracja z autokomputerem pokładowym nowych kompletów bramek liczących w 69 autobusach (w 39 autobusach jednoczłonowych 3-drzwiowych i 30 autobusach dwuczłonowych 4-drzwiowych), dostawa oprogramowania użytkowego przetwarzającego dane zbierane z bramek liczących i umożliwiającego tworzenie raportów według potrzeb i oczekiwań zamawiającego, demontaż i przygotowanie do utylizacji wymienianych bramek liczących starszej generacji,
  2. zadanie 3 – integracja z autokomputerem pokładowym dostarczonym w zadaniu 1., podłączenie i obsługa działania wcześniej zainstalowanych 85 kompletów bramek liczących w autobusach, zintegrowanie bramek liczących z oprogramowaniem dostarczonym w zadaniu 2,
  3. zadanie 4- integracja z autokomputerem pokładowym dostarczonym w zadaniu 1., zainstalowanych w 175 autobusach kasowników biletów papierowych w ramach zamówienia podstawowego i maksymalnie w 20 autobusach w ramach opcji,
  4. zadanie 5 – integracja z autokomputerem pokładowym dostarczonym w zadaniu 1. magistrali CAN w 175 autobusach.

Komentarze