Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pasażerowie coraz bardziej świadomi swoich praw

infotrans
23.12.2014 14:27
0 Komentarzy
Prawie jedna trzecia obywateli UE jest świadoma swoich praw oraz obowiązków podczas zakupu biletu podróżniczego (31%), niemniej jednak 59% stwierdziło brak takiej wiedzy. Najnowsze wyniki badania Eurobarometru opublikowane właśnie przez Komisję Europejską wskazują również na bardzo wysoki poziom zadowolenia pasażerów potrzebujących asysty z powodu niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej: 81% z nich było zadowolonych z udzielonej im asysty. Violeta Bulc, komisarz UE ds. transportu stwierdziła: -„Obywatele są dla mnie priorytetem numer jeden w odniesieniu do transportu, chcę zapewnić, aby byli oni świadomi swych praw podczas podróży. Ważnym jest, aby prawa te nie widniały jedynie na papierze. Dzisiejsze badania uwidaczniają postęp już osiągnięty, w szczególności dla osób niepełnosprawnych lub z ograniczoną sprawnością ruchową, ale możemy zdziałać jeszcze więcej. Jednakowoż nie zapominajmy o tym, że wszyscy obywatele UE są objęci prawami pasażerów wynikających z prawa UE, kiedykolwiek i jakkolwiek podróżują –stanowi to wspaniałe osiągnięcie naszej Unii. Obecnie, naszym priorytetem będzie zapewnienie, aby wszyscy Europejczycy znali swoje prawa podczas podróżowania. Pracujmy razem, aby to osiągnąć!’
 
Europejscy pasażerowie docenią swoje prawaEuropejscy pasażerowie docenią swoje prawaEuropejscy pasażerowie docenią swoje prawaEuropejscy pasażerowie docenią swoje prawa
 
Z badań Eurobarometru wynika, że trzech na dziesięciu pasażerów dotknęły w ciągu ostatnich 12 miesięcy różnego rodzaju zakłócenia w podróży (np. odwołania lub opóźnienia), w tym najczęściej podczas jazdy pociągiem (17 proc.) lub samolotem (12 proc.). Ponad połowa respondentów, którzy doświadczyli zakłócenia w podróży, była zadowolenia ze sposobu, w jaki zastosowano prawa pasażerów, w tym m.in. prawa do informacji, pomocy lub rekompensaty finansowej. Większość Europejczyków uważa jednak zarazem, że przewoźnicy w sposób niedostateczny informują pasażerów o przysługujących im prawach, szczególnie w przypadku odwołaniu środka transportu z ruchu lub jego opóźnienia. Szczegółowe wyniki badań dostępne są tutaj

Komentarze