Paryski transport publiczny na Olimpiadę 2024. Bilet na metro za 4 euro
Prezydent regionu Île-de-France Valérie Pécresse przedstawiła plan transportu publicznego na okres igrzysk olimpijskich w Paryżu.
Aby umożliwić wygodny dojazd do obiektów olimpijskich zlokalizowanych z dala od stacji kolejowych, uruchomiona zostanie flota 300 bezpłatnych autobusów, zapewniających transport co minutę. Do tego dojdzie transport dla osób z niepełnosprawnościami i wzmocnienie najbardziej obciążonych linii.
monitorować frekwencję
Jak informuje portal ifrancja.fr – w maju uruchomiona zostanie aplikacja dostępna w sześciu językach, która będzie monitorować w czasie rzeczywistym frekwencję na liniach i proponować najdogodniejszą trasę. Prezydent regionu podkreśliła konieczność dostosowania się przez mieszkańców do nowych tras podróży oraz zapewniła, że te proponowane przez aplikację będą optymalne.
Aby umożliwić wygodny dojazd do obiektów olimpijskich zlokalizowanych z dala od stacji kolejowych, uruchomiona zostanie flota 300 bezpłatnych autobusów, zapewniających transport co minutę. Dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów dostępnych będzie 150 busów, które zapewnią przejazd od ośmiu głównych stacji w Paryżu bezpośrednio do wejść kompleksów sportowych. Ta dedykowana usługa transportowa będzie dostępna na zasadzie wcześniejszej rezerwacji, a koszt biletu został ustalony na 4 euro.
Około 2 tysiące dodatkowych elektrycznych rowerów miejskich Vélib’ będzie dostępnych w regionie na subskrypcję jedno- lub dwumiesięczną w cenie 53,90 euro – standardowa cena za subskrypcję sześciomiesięczną to 40 euro.
Dla uczestników i kibiców „maratonu dla wszystkich”, na trasie pomiędzy Paryżem a Wersalem, który zaplanowano na 10 sierpnia, transport będzie działał całą noc.
specjalna cena biletu
Valérie Pécresse wyjaśniła, że wprowadzenie specjalnej ceny biletu metra na czas igrzysk ma na celu zapewnienie wzmożonej częstotliwości kursowania środków transportu. Częstotliwość ta zostanie podniesiona o 15% w całej sieci, aż do 23% na ośmiu liniach obsługujących obiekty olimpijskie oraz od 60 do 70% na trzech szczególnie obciążonych liniach: linii 9 metra oraz RER A i C. Dodatkowo zatrudnionych zostanie 300 maszynistów.
Pécresse oświadczyła też, że cena biletu jednorazowego została ustalona na 4 euro, „aby nikt go nie kupował” i by uniknąć „zatorów w kasach biletowych”. Otóż mieszkańcy aglomeracji paryskiej, którzy nie mają biletu Navigo mogą skorzystać z karty Liberté+, oferującej bilety w najkorzystniejszej cenie 1,73 euro, naliczanej w miesiącu następującym po podróży.
źródło: ifrancja.fr
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze