Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

„Papierowa” podwyżka wraz w wejściem ŚKUP

infotrans
03.12.2014 15:38
0 Komentarzy
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP kolejny rok z rzędu planuje podwyżkę cen biletów. Bilety kupione elektronicznie będą kosztować tyle samo co do tej pory. Zdrożeją tylko bilety papierowe. Związek chce też mocniej niż do tej pory karać przewoźników.  To wnioski, które można wyciągnąć z lektury planu finansowego KZK na 2015 r. Jak informuje „Gazeta Wyborcza Katowice”–to będzie wyjątkowy czas dla związku, ponieważ w pierwszym kwartale ma wreszcie zacząć działać Śląska Karta Usług Publicznych (najczęściej pada tutaj data 1 marca). Z planu finansowego KZK GOP wynika, że w przyszłym roku dochody z biletów mają wynieść 253,3 mln zł, czyli o 2,1 proc. więcej niż w tym roku. Z kolei miasta KZK GOP zapłacą za przewozy 380,2 mln zł, czyli o 1,5 proc. więcej niż w tym roku. Co ciekawe, planowane dochody z kar dla przewoźników oszacowano na 2,6 mln zł. To o 4,5 proc. więcej (300 tys. zł) niż w tym roku.
Przy okazji wejścia ŚKUP KZK GOP wprowadzi nową taryfę. Cena podróży będzie zależeć od odległości. I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł. 3 zł trzeba będzie wyłożyć za przejechanie do 2 km, 3,6 zł za odcinek 2-5 km, a powyżej 5 km podróż ma kosztować 4 zł. Najwięcej – 5 zł – zapłacimy za przejazd powyżej 20 km. Powyższe stawki dotyczą tylko biletów elektronicznych. Związek chce natomiast podnieść ceny biletów papierowych. O ile dokładnie? Nie wiadomo. Prawdopodobnie średnio o 2%. O tym zadecyduje nowy zarząd KZK GOP, w którego skład wejdą m.in. nowo wybrani prezydenci Katowic i Sosnowca.

KZK GOP zapowiada też na przyszły rok dwie nowości. Pasażerowie będą mogli wysyłać SMS-y z nazwą przystanku. W odpowiedzi dostaną wirtualną tablicę informacji pasażerskiej, z której dowiedzą się, kiedy przyjedzie każda z linii autobusowych lub tramwajowych. Z kolei w internecie na żywo będzie można śledzić trasę wszystkich pojazdów. Dalsze informacje  tutaj

Komentarze