Oferty na włocławski Plan Mobilności. TOR ponownie najtańszy
Włocławek chce zlecić opracowanie „Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Włocławskiego Obszaru Funkcjonalnego – KUJAWY 2035” (PZMM WłOF).
Taki dokument ma powstać w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wybraną firmą.
ZAŁOŻENIA OGÓLNE
PZMM WłOF powinien obejmować kompleksowo wszystkie formy przemieszczania oraz interakcje między transportem i zagospodarowaniem przestrzennym. Plan powinien w sposób kompleksowy uwzględniać kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i operacyjne, budując kompleksową logikę zmian – a nie tylko planując rozwój infrastruktury.
Jego wdrożenie powinno przyczyniać się do obniżania negatywnego wpływu transportu na środowisko, klimat i ludzi, poprzez zwiększanie udziału przyjaznych środowisku środków transportu (transport publiczny, rower, komunikacja piesza, carsharing, carpooling, UTO) oraz zmniejszanie zapotrzebowania na transport.
Wszelkie proponowane działania powinny być oceniane przez pryzmat ich wpływu na środowisko, klimat i ludzi, a także możliwości wzbudzenia dodatkowego ruchu drogowego.
JASNO OKREŚLONE CELE
Plan powinien zawierać jasne cele strategiczne w perspektywie 2035 r. – specyficzne dla danego zamawiającego, ale równocześnie wpisujące się w cele unijnej i krajowej polityki zrównoważonej mobilności, polityki klimatycznej, polityki miejskiej, regionalnej i polityk horyzontalnych i innych. Plan powinien zoperacjonalizować cele w perspektywie do 2027 r., przekładając je na konkretną logikę zmiany – tj. kompleksowy i optymalny zestaw działań, służących realizacji danego celu, łączący w sobie kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i prawne, wskazując również orientacyjne koszty realizacji działań, a także konieczne zmiany zapisów w innych dokumentach strategicznych. Logika ta ma stanowić bazę dla późniejszej identyfikacji i wypracowywania projektów inwestycyjnych – finansowanych z różnych źródeł – środków własnych, grantów unijnych i krajowych, pożyczek itp. Zlecony dokument musi wskazywać zakresy i obszary działań modelowych (np. „rowerowa szkoła” ma sens tylko, gdy kompleksowo obejmuje po kolei wszystkie placówki szkolne, a pierwsze działania są modelowe – szczególnie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszego i rowerowego w drodze do szkoły i w jej bezpośrednim otoczeniu).
Zamawiający wymaga, aby plan zawierał system monitoringu wskaźników produktu (bezpośrednie efekty realizacji PZMM WłOF, np. długość dróg objętych rozwiązaniem „Tempo 30”) i rezultatu (wpływ zrealizowanego projektu na otoczenie, np. liczba ofiar śmiertelnych na obszarze) z wskazaniem początkowych, docelowych oraz ustalonych w perspektywie 2030 r. wartości wskaźników. System monitoringu powinien być zintegrowany z wytyczonymi w toku przygotowania PZMM WłOF celami, czyli w szczególności pokrywać wszystkie cele. Z kolei cele muszą być przygotowane w oparciu o metodę SMART, czyli powinny być mierzalne, sprecyzowane, realistyczne, istotne i terminowe; środki powinny zoperacjonalizować cele, zaś wskaźniki – monitorować faktyczną ich realizację. Plan powinien być napisany językiem niespecjalistycznym, zwięźle, z podziałem na rozdziały i akapity, wraz z syntetycznymi ich podsumowaniami oraz mieć atrakcyjną formę wizualną, sprawiającą, że będzie on przystępny w odbiorze dla mieszkańca obszaru zainteresowanego zrównoważoną mobilnością.
EKSPERCI, ANALIZY, KONSULTACJE
PZMM WłOF powinien być przygotowany z uwzględnieniem procesu analitycznego, w którym rekomendacje poparte są odpowiednią argumentacją, wynikającą z:
• wiedzy eksperckiej, w tym analiz odpowiednich danych statystycznych i dobrych praktyk;
• bieżącej współpracy z zamawiającym oraz jego możliwości finansowych i planów strategicznych,
• konsultacji społecznych z kluczowymi interesariuszami na każdym etapie procesu wdrażania oraz badań (jakościowych i ilościowych) przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych na próbach reprezentatywnych typowych użytkowników lub próbach celowych (np. osoby korzystające naprzemiennie z samochodów i transportu publicznego, osoby z niepełnosprawnością, itp.),
• analizy efektywności i skuteczności poszczególnych działań, w tym prognozowania liczby użytkowników, o ile taka analiza jest możliwa.
Cztery oferty
3 grudnia Włocławek otworzył oferty w przetargu. Wpłynęły cztery oferty. Od:
- LPW, Katowice z ceną 638 677,50 złotych
- Cpoint, Warszawa z ceną 392 197,00 złotych
- Refunda, Wrocław z ceną 489 540,00 złotych –
- Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Warszawa z ceną 349 800,00 złotych.
Czekamy na wybór najkorzystniejszej oferty i stosowną umowę.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze