Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Oferta TOR znowu najtańsza. Tym razem na zbadanie małopolskiego transportu publicznego

infotrans
06.09.2025 15:00
0 Komentarzy

Zespół Doradców Gospodarczych TOR po raz kolejny wygrywa przetarg na transportowe analizy, stawiając na jak najniższą cenę.

Tym razem warszawska zrealizuje kompleksowe badanie dostępności i jakości publicznego transportu zbiorowego w Małopolsce. Wynik postępowania ogłoszono 29 sierpnia 2025 r. przez Departament Rozwoju Regionu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. O wcześniejszym przetargu na analizę warszawskich buspasów (z najtańszą propozycją od TOR) pisaliśmy w TransInfo tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na przeprowadzenie analizy dostępności i jakości transportu publicznego w Małopolsce?
  2. Jak długo wykonawca będzie miał na przeprowadzenie kompleksowego badania od momentu podpisania umowy?
  3. Jakie cztery kryteria oceny ofert zastosowano w tym postępowaniu?
ZDG TOR zbada dostępność transportu w Małopolsce – wygrana oferta w przetargu UMWM
ZDG TOR zbada dostępność transportu w Małopolsce – wygrana oferta w przetargu UMWM

Małopolski zakres

Przedmiotem zamówienia jest analiza dostępności i jakości usług transportu publicznego w województwie małopolskim – zarówno kolejowego, jak i świadczonego przez Małopolskie Linie Dowozowe (MLD). Projekt wpisuje się w działania w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027” i ma posłużyć do optymalizacji siatki połączeń kolejowych oraz uzupełniających kursów autobusowych w regionie – zarówno w aglomeracji krakowskiej, jak i w mniejszych miejscowościach.

Wybrany wykonawca ma przeprowadzić kompleksowe badanie w ciągu 18 tygodni od podpisania umowy. Zamawiający oczekuje m.in. przeprowadzenia ilościowych badań ankietowych wśród pasażerów MLD, jakościowych wywiadów z gminami oraz szczegółowej analizy połączeń kolejowych. Badanie ankietowe obejmie 52 linie MLD w obu kierunkach, z minimalną liczbą 20 wypełnionych ankiet na linię i realizacją przynajmniej jednej tury w godzinach szczytu. Czas przewidziany na cały proces ankietyzacji nie może przekroczyć 10 dni roboczych. Możliwe formy to PAPI, CAPI lub CAWI (z QR-kodami), z obowiązkowym pilotażem przed badaniem właściwym.

Wywiady pogłębione mają objąć co najmniej 35 gmin, a analiza siatki kolejowej – wszystkie odcinki linii w regionie. Raport końcowy będzie zawierał m.in. dane w formatach PDF, SHP, Word, SAV i Excel, wizualizacje mapowe, diagram Gantta oraz konkretne rekomendacje dotyczące siatki połączeń i ewentualnych korekt w MLD.

ZDG TOR zbada dostępność transportu w Małopolsce – wygrana oferta w przetargu UMWM
ZDG TOR zbada dostępność transportu w Małopolsce – wygrana oferta w przetargu UMWM

Analiza ofert

Do postępowania zgłosiły się dwa podmioty:

  • Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o. (Warszawa) złożył ofertę opiewającą na 147.291,27 PLN brutto (119.673,39 PLN netto), deklarując skrócenie ankietyzacji o 3 dni robocze.
  • VIA VISTULA Sp. z o.o. (Kraków) zaproponowała 156.087,00 PLN brutto (126.091,06 PLN netto) oraz skrócenie okresu ankietyzacji o 5 dni.

Ostatecznie najkorzystniejszą ofertą okazała się propozycja ZDG TOR, która uzyskała 93 pkt na 100 możliwych, wyprzedzając ofertę VIA VISTULA ocenioną na 88,52 pkt.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 157.992,68 PLN brutto (128.449,33 PLN netto), co oznacza, że obie oferty zmieściły się w budżecie. Obie oferty oceniono w czterech kryteriach:

Cena – 44% wagi oceny,
Dodatkowe źródła informacji – 34%,
Analiza ryzyk – 12%,
Skrócenie okresu ankietyzacji w autobusach MLD – 10%.

Obie firmy uzyskały pełne 34 pkt w kryterium dodatkowych źródeł informacji – ich propozycje były zgodne z założeniami badania, merytorycznie adekwatne i realne do pozyskania. Różnice wystąpiły w analizie ryzyk – ZDG TOR zdobył 9 pkt, natomiast VIA VISTULA tylko 3 pkt. Krakowska spółka nie przedstawiła działań zaradczych dla trzech z czterech zagrożeń, co obniżyło jej końcową punktację.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformazakupowa.pl: LINK DO SWZ.

Komentarze