Odliczamy dni do Europejskiego Tygodnia Mobilności (ETM 2023)
Tegoroczny Europejski Tydzień Mobilności 2023 odbędzie się w dniach 16-22 września, a jego zwieńczeniem będzie Dzień Bez Samochodu.
Jak co roku polskie miasta, gminy i powiaty mogą rejestrować swoje aktywności w ramach Tygodnia Działań, Działań Trwałych oraz Dnia Bez Samochodu. Tegoroczne hasło kampanii to „Save Energy” czyli „Oszczędzaj energię”. Trudno o lepsze hasło dla promocji transportu publicznego.
Dobry rok 2022
W marcu w Ghent konferencja podsumowująca Europejski Tydzień Mobilności 2022. W czasie spotkania zostały wręczone nagrody za najlepszą kampanię (Braga w Portugalii), a także co bardziej istotne dla Polski, uhonorowano najlepszą Akcją Mobilności 2023 Metropolię GZM: za kompleksowe podejście do przekształcenia parkingu przy lokalnym uniwersytecie w zieloną, przyjazną pieszym przestrzeń.
Wydarzenie było również okazją do zaprezentowania przez Sekretariat Europejski tegorocznego hasła kampanii. Okazało się nim Save Energy, a zostało przetłumaczone jako: Oszczędzaj energię.
Rejestracja uczestników Europejskiego Tygodnia Mobilności 2023 rozpoczęła się 15 maja i można jej cały czas dokonać na stronie https://registration.mobilityweek.eu/login.php?lang=pl). Najnowsze materiały graficzne są do pobrania na stronie https://mobilityweek.eu/campaign-resources/.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
EUROPEJSKI TYDZIEŃ MOBILNOŚCI
ETM to sztandarowa kampania Komisji Europejskiej na rzecz podnoszenia świadomości na temat zrównoważonej mobilności w miastach. Promuje zmianę zachowań na rzecz aktywnej mobilności, transportu publicznego i innych czystych, inteligentnych rozwiązań transportowych.
Wychodząc naprzeciw zmianom, które zachodzą w systemie transportowym, od 2022 roku kampania promowana jest w Polsce pod nazwą Europejski Tydzień Mobilności.
W ciągu minionych 21 lat ponad 500 jednostek samorządu terytorialnego z Polski brało udział w kampanii, wykorzystując to narzędzie do rozpowszechniania idei aktywnej, multimodalnej mobilności.
W 2022 roku udział w ETM zarejestrowały aż 242 podmioty samorządowe, które podjęły się organizacji kampanii na obszarze gmin miejskich, wiejskich, a także na szczeblu powiatowym.
Komentarze