Nowy Jork chce poprawić transport publiczny poprzez płatną strefę w centrum. Od czerwca
W czerwcu Nowy Jork ma wdrożyć pierwszą strefę opłat za wjazd do ścisłego centrum miasta, co ma na celu zmniejszenie ruchu w tym głównym obszarze metropolitalnym USA.
Metropolitan Transit Authority oczekuje, że po uruchomieniu system znacznie zmniejszy korki na Manhattanie i wygeneruje miliardy dolarów na poprawę transportu publicznego w całym mieście. Plan został zatwierdzony w listopadzie 2023 r., po latach badań i szczegółowej ocenie oddziaływania na środowisko, wymaganej przez prawo federalne.
gdzie ta Strefa?
Podstawowa idea jest prosta. Za wjazd do Strefy Ulgi / Congestion Relief Zone, która obejmuje Manhattan na południe od 60th Street, duże ciężarówki zapłacą 36 dolarów, małe ciężarówki 24 dolarów, pojazdy osobowe 15 dolarów, a motocykle 7,50 dolara. Pojazdy umożliwiające wspólne przejazdy i taksówki zapłacą odpowiednio 2,50 i 1,25 dolara. Godziny szczytu trwają od 5:00 do 21:00. w dni powszednie i od 9:00 do 21:00. w weekendy; opłaty za przejazd nocny są obniżone o 75%.
Liczba zwolnień obejmuje prywatne autobusy dojeżdżające do pracy, autobusy szkolne i pojazdy będące własnością miasta, w tym pojazdy uprzywilejowane.
Strefa Congestion Relief Zone obejmuje cały Manhattan poniżej 60th Street, z wyjątkiem autostrad wokół jej obwodu i tunelu Carey Tunnel od Battery Park do Brooklynu.
Ponadto kierowcy podróżujący przez Franklin D. Roosevelt Drive na wschodnim krańcu Manhattanu, West Side Highway na jego zachodnim krańcu lub przez tunel Carey Tunnel pomiędzy Brooklynem a Battery Park nie zostaną obciążeni opłatą, jeśli nie wjadą na żadną ulicę w ramach ograniczenia ruchu drogowego Strefa. Kierowcy z Bronksu, Queens i Staten Island będą uprawnieni do rabatów i zniżek na niektóre opłaty za przejazd mostami.
Jaki jest cel?
Dowody z miast na całym świecie pokazują, że pobieranie od kierowców opłat za wjazd do centrów miast w okresach wzmożonego ruchu jest rzadkością w miejskiej polityce publicznej: jest to środek, który działa i jest opłacalny. Opłaty za zatory komunikacyjne odniosły sukces w takich miastach, jak Londyn, Singapur i Sztokholm, gdzie ułatwiły ruch, skróciły czas podróży, zmniejszyły zanieczyszczenie i zapewniły fundusze na transport publiczny i inwestycje w infrastrukturę.
Być może MTA będzie musiało dostosować opłaty za przejazd, granice strefy lub poprawić inne aspekty planu. Jeśli jednak eksperyment w Nowym Jorku się powiedzie, może dostarczyć modelu i cennych spostrzeżeń dla innych zakorkowanych ruchem ulicznym miast w USA.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze