Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe centrum przesiadkowe Dąbrowa Górnicza z pierwszymi liniami

infotrans
23.01.2023 17:07
0 Komentarzy

Budowa centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej ma zakończyć się do końca marca 2023 roku. Natomiast już działają tam pierwsze linie.

Od 14 stycznia z nowego węzła przy dworcu PKP odjeżdżają już autobusy linii nr 16, 79 i 242. Kursuje tam także nowa linia 641 i metrolinia M103.

Pięć pierwszych linii

Wraz z uruchomieniem metrolinii M103, wszystkie linie, które do tej pory kończyły trasę na ul. Limanowskiego, obsługują przystanek Fabryka Pełna Życia (dawniej Pałac Kultury) w drodze do i z centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.

Wspomniane linie, a więc 16, 79, 242, 641 i M103 zatrzymują się na stanowisku nr 2.

W nowym centrum przesiadkowym w śródmieściu Dąbrowy Górniczej trwają jeszcze prace wykończeniowe. Powstają tu bowiem także m.in. nowe miejsca parkingowe – w sumie 275 po obu stronach linii kolejowej – a także całkiem nowy układ drogowy, którego głównym elementem jest otwarty w październiku ubiegłego roku wiadukt kolejowy, pod którym kierowcy mogą teraz bezkolizyjnie przejechać na drugą stronę miasta. Wszystkie prace mają się zakończyć do końca pierwszego kwartału 2023 roku.

W kolejnych miesiącach pod dworzec sukcesywnie kierowane będą następne linie. Docelowo pod dworcem zatrzymywać się będą także: 28, 55, 116, 140, 182, 604, 612, 637, 690, 928 i M109.

Prace przy budowie centrum przesiadkowego rozpoczęły się w 2020 roku

Zmiany w Śródmieściu

Inwestycję drogowo-komunikacyjną wraz z budową nowego centrum przesiadkowego przed dworcem kolejowym realizuje konsorcjum firm Nowak-Mosty oraz Complex z Dąbrowy Górniczej. Po dwóch stronach dworca powstały parkingi, trzy nowe ronda oraz wspomniany wiadukt kolejowy. Całkowitą przebudowę ma za sobą także ulica Kolejowa.

Całe przedsięwzięcie ma wartość 229 mln zł, z czego 82,5 mln zł to zewnętrzne dofinansowanie – 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Obecnie trwa także w śródmieściu Dąbrowy Górniczej remont dworca kolejowego, którym zajmuje się w ramach osobnego zadania na zlecenie PKP SA firma Berger-Bau. Całość prac ma się zakończyć w pierwszej połowie 2023 roku. Gotowe są natomiast już nowe perony oraz windy i przejścia podziemne, wykonane wraz z trwającą obecnie budową nowego układu komunikacyjnego.

Komentarze