Nowe centrum przesiadkowe Dąbrowa Górnicza z pierwszymi liniami
Budowa centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej ma zakończyć się do końca marca 2023 roku. Natomiast już działają tam pierwsze linie.
Od 14 stycznia z nowego węzła przy dworcu PKP odjeżdżają już autobusy linii nr 16, 79 i 242. Kursuje tam także nowa linia 641 i metrolinia M103.
Pięć pierwszych linii
Wraz z uruchomieniem metrolinii M103, wszystkie linie, które do tej pory kończyły trasę na ul. Limanowskiego, obsługują przystanek Fabryka Pełna Życia (dawniej Pałac Kultury) w drodze do i z centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.
Wspomniane linie, a więc 16, 79, 242, 641 i M103 zatrzymują się na stanowisku nr 2.
W nowym centrum przesiadkowym w śródmieściu Dąbrowy Górniczej trwają jeszcze prace wykończeniowe. Powstają tu bowiem także m.in. nowe miejsca parkingowe – w sumie 275 po obu stronach linii kolejowej – a także całkiem nowy układ drogowy, którego głównym elementem jest otwarty w październiku ubiegłego roku wiadukt kolejowy, pod którym kierowcy mogą teraz bezkolizyjnie przejechać na drugą stronę miasta. Wszystkie prace mają się zakończyć do końca pierwszego kwartału 2023 roku.
W kolejnych miesiącach pod dworzec sukcesywnie kierowane będą następne linie. Docelowo pod dworcem zatrzymywać się będą także: 28, 55, 116, 140, 182, 604, 612, 637, 690, 928 i M109.
Prace przy budowie centrum przesiadkowego rozpoczęły się w 2020 roku
Zmiany w Śródmieściu
Inwestycję drogowo-komunikacyjną wraz z budową nowego centrum przesiadkowego przed dworcem kolejowym realizuje konsorcjum firm Nowak-Mosty oraz Complex z Dąbrowy Górniczej. Po dwóch stronach dworca powstały parkingi, trzy nowe ronda oraz wspomniany wiadukt kolejowy. Całkowitą przebudowę ma za sobą także ulica Kolejowa.
Całe przedsięwzięcie ma wartość 229 mln zł, z czego 82,5 mln zł to zewnętrzne dofinansowanie – 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Obecnie trwa także w śródmieściu Dąbrowy Górniczej remont dworca kolejowego, którym zajmuje się w ramach osobnego zadania na zlecenie PKP SA firma Berger-Bau. Całość prac ma się zakończyć w pierwszej połowie 2023 roku. Gotowe są natomiast już nowe perony oraz windy i przejścia podziemne, wykonane wraz z trwającą obecnie budową nowego układu komunikacyjnego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze