Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niewielkie zainteresowanie przetargiem na kontrole biletów w Zakopanem

infotrans
27.01.2023 18:11
0 Komentarzy

Zakopane jest już po otwarciu ofert w czteroczęściowym przetargu na kontrole biletów.

Ten dość nietypowy podział zamówienia na części, gdzie jedna część odpowiada jednej linii, nie spotkał się z entuzjazmem wykonawców. Zakopane dostało bowiem tylko jedną ofertę i to na dwie z czterech linii.

Kontrola z podziałem na części

Przypomnijmy, że przedmiot zakopiańskiego zamówienia podzielony był na 4 następujące części:

  • część 1 – świadczenie usług kontroli biletów w autobusach komunikacji miejskiej na linii nr 10 przez kontrolera w okresie od dnia 01.03.2023 r. do dnia 31.12.2023 r.,
  • część 2- świadczenie usług kontroli biletów w autobusach komunikacji miejskiej na linii nr 11 przez kontrolera w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.,
  • część 3 – świadczenie usług kontroli biletów w autobusach komunikacji miejskiej na linii nr 14 przez kontrolera w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.,
  • część 4 – świadczenie usług kontroli biletów w autobusach komunikacji miejskiej na linii nr 18 przez kontrolera w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.

chętny w budżecie

W dniu 23 stycznia do zamawiającego wpłynęła tylko jedna oferta, której autorem jest:

  • Maciej Karpiel – z ceną 39 000 PLN (część 2) i 39 000 PLN (część 3).

W częściach 1 i 4 zamawiający nie otrzymał ofert. Zamawiający podał, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 172 720,00 PLN brutto, w tym na:

  • część 1 – 39 620,00 PLN,
  • część 2 – 43 740,00 PLN,
  • część 3 – 43 740,00 PLN,
  • część 4 – 45 620,00 PLN.

W tej sytuacji, kontrole na dwóch liniach wydają się być niezagrożone, a w zakresie linii 10 i 18 miasto będzie musiało ponowić postępowanie.

Zakres kontroli

Zakres usług objętych przetargiem obejmuje prowadzenie kontroli ważności dokumentów przewozu oraz kontroli stosowania warunków przewozu bagażu podręcznego oraz zwierząt i rzeczy w pojazdach publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez zamawiającego na liniach komunikacyjnych nr 10, 11, 14, 18 oraz linii Zakopane ul. Kościuszki Rejon Dworca – Zakopane ul. Chyców Potok i z powrotem obsługiwanych przez operatora – TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa sp. z o.o.

W przypadku linii 11, 14, 18 zamawiający wymaga:

  • w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, grudzień – 60 kontroli miesięcznie (15 kontroli w tygodniu), w tym minimum 6 kontroli w dni wolne od pracy,
  • w miesiącach: lipiec, sierpień – 100 kontroli miesięcznie (25 kontroli w tygodniu), w tym minimum 10 kontroli w dni wolne od pracy,
  • w miesiącu: wrzesień – 80 kontroli miesięcznie (20 kontroli w tygodniu), w tym minimum 8 kontroli w dni wolne od pracy,
  • w miesiącach: październik, listopad – 40 kontroli miesięcznie (10 kontroli w tygodniu) w tym minimum 4 kontrole w dni wolne od pracy.

Z kolei dla linii 10 zakres ilościowy kontroli wygląda następująco:

  • w miesiącach: marzec, kwiecień, maj, czerwiec, grudzień – 60 kontroli miesięcznie (15 kontroli w tygodniu), w tym minimum 6 kontroli w dni wolne od pracy,
  • w miesiącach: lipiec, sierpień – 100 kontroli miesięcznie (25 kontroli w tygodniu), w tym minimum 10 kontroli w dni wolne od pracy,
  • w miesiącu: wrzesień – 80 kontroli miesięcznie (20 kontroli w tygodniu), w tym minimum 8 kontroli w dni wolne od pracy,
  • w miesiącach: październik, listopad – 40 kontroli miesięcznie (10 kontroli w tygodniu) w tym minimum 4 kontrole w dni wolne od pracy.

Obowiązki kontrolerów

Obowiązki kontrolerów to nie tylko kontrola biletów, ale również konieczność poinformowania zamawiającego w przypadku:

  • braku rozkładów jazdy na przystankach,
  • wykonywania przewozu brudnymi autobusami,
  • wykonywania przejazdu niezgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy,
  • nieaktualnego ustawienia kasowników,
  • nieuzasadnionego postoju oraz zatrzymywania się na przystankach bez zezwolenia busów firm prywatnych,
  • niewłaściwego wykonywania obowiązków służbowych przez kierowców, a w szczególności: nie zatrzymywania się na przystankach, niekulturalnej obsługi pasażerów, naruszania przepisów o ruchu drogowym, odmowy sprzedaży biletów pasażerom, pobrania od pasażerów pieniędzy i nie wydania biletu, palenia papierosów w autobusach.

Kontrolerzy biletów nie będą mieli jednak prawa wydawania jakichkolwiek poleceń prowadzącemu pojazd poza uzasadnionymi przypadkami spowodowania zatrzymania lub zmiany trasy przejazdu autobusu.

Komentarze