Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemiecki bilet za 49 euro dopiero od wiosny

infotrans
30.01.2023 18:07
0 Komentarzy

Ogólnoniemiecki, tani bilet na transport publiczny za 49 euro miał obwiązywać już od początku 2022 roku, ale jego wejście opóźniła dyskusja niektórych przepisów.

Minister transportu Volker Wissing forsował bilet cyfrowy, a niektóre landy chciały oferować również papierowe. Teraz już wiadomo, że Deutschlandticket zacznie działać w wersji cyfrowej od 1 maja, a jego sprzedaż rozpocznie się w kwietniu. Natomiast warto zwrócić uwagę, że Niemcy nie mają jeszcze odpowiedzi z Komisji UE ws. tej publicznej pomocy.

nowi pasażerowie

D-ticket za 49 euro to następca biletu za 9 euro, który sprzedał się latem 2022 w ponad 50 mln egzemplarzy. Obowiązywał od czerwca do sierpnia i można było na jego podstawie korzystać z lokalnych autobusów i kolei regionalnej w całych Niemczech. Podobne zasady będą obowiązywały z nowym biletem za 49 euro.

-„Bilety będzie można kupować od kwietnia – przedsiębiorstwa transportowe już potwierdziły, że to technicznie możliwe. Trwają ustalenia ostatnich szczegółów. Planowane jest także obniżenie kosztów biletów pracowniczych (Job-Ticket). To ważny krok we wspieraniu mobilności przyjaznej dla klimatu – powiedział prezes Stowarzyszenia Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV), Ingo Wortmann.

We wstępnych szacunkach VDV wynika, że D-ticket przyniesie Niemcom około 5,6 miliona pasażerów, którzy po raz pierwszy kupiliby bilet okresowy na transport publiczny. Dodatkowo stowarzyszenie zakłada, że przybędzie około 11,3 mln „switcherów”, czyli pasażerów, którzy przejdą z innego abonamentu na nową ofertę. Dlatego teraz niemiecka branża pozytywnie ocenia D-ticket.

-„Branża wyraźnie to odczuła wzrost i w 2022 r. zwiększyliśmy liczbę pasażerów w porównaniu z 2021 r. Jednak nadal nie dorównujemy popytowi z rekordowego roku 2019. W obliczu aktualnej pandemii, inflacji i kryzysu energetycznego obecna frekwencja pozostaje na stosunkowo niskim poziomie  i wciąż widzimy tutaj spory potencjał – dodał Ingo Wortmann.

fot. DB

Bilet za 9 euro

Przypomnijmy, że w 2022 r. z niemieckiego transportu publicznego skorzystało ok. 3 miliarda osób  – tok ok. 90 procent w stosunku do rekordowego poziomu z 2019 r. (10,4 miliarda). Poziom pasażerów w stosunku do 2021 r. wyraźnie podniósł trzymiesięczny projekt „bilet 9 euro”. Dzięki niemu odnotowano prawie 30-procentowy przyrost nowych klientów, którzy nadal korzystali z komunikacji miejskiej po zamknięciu trzymiesięcznej kampanii. To około 1,8 miliona pasażerów!

VDV w punktach wylicza kolejne plusy oferty tanich biletów:

  • 12% Niemców twierdzi, że kampania „bilet za 9 euro” skłoniła ich później do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.
  • kolejne 1,6 mln pasażerów zadeklarowało, że po kampanii korzysta z komunikacji miejskiej częściej niż wcześniej (wcześniej „mniej niż dwa razy w roku”, obecnie „co najmniej jeden dzień w miesiącu”).

Jednak przeprowadzone badanie przyniosło także informację, że częstotliwość przejazdów samochodem wśród znacznej części ankietowanych wróciła do starego poziomu.

-„To nie powinno dziwić, ponieważ ludzie nie zmienią na trwałe swoich zachowań związanych z mobilnością w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Widzimy więc duży potencjał , aby przekonać do transportu publicznego kolejne grupy docelowe, ale już za pomocą długoterminowej oferty” – podsumował Ingo Wortmann..

Komentarze