Niemcy mają bilet na transport publiczny za 49 euro miesięcznie
W całych Niemczech od 1 maja działa bilet miesięczny za 49 euro pozwalający na przejazdy transportem lokalnym – autobusami, tramwajami, metrem – oraz pociągami lokalnymi i regionalnymi.
Nowy bilet na maj kupiło już ponad trzy miliony osób – informuje stowarzyszenie niemieckich firm transportowych (VDV).
Życzenia Kanclerza
„Dobrej podróży z biletem Deutschlandticket! Cieszy mnie wielkie zainteresowanie tym ważnym projektem modernizacyjnym. To prosta i niedroga oferta, która czyni transport publiczny bardziej atrakcyjnym i pomaga nam osiągnąć cele klimatyczne” – napisał kanclerz Olaf Scholz na Twitterze w poniedziałek rano.
Nowym biletem może być zainteresowanych nawet 16 mln spośród 84 mln mieszkańców Niemiec – szacuje VDV.
Program Deutschlandticket jest dofinansowany przez budżet federalny oraz władze krajów związkowych. Uzgodnienie mechanizmu jego finansowania było przedmiotem wielomiesięcznych debat i opóźniło wprowadzenie nowego biletu.
Głównym celem programu jest zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu publicznego, co ma pozytywnie przełożyć się na środowisko, a także uczynienie go bardziej przystępnym cenowo, by przynieść ulgę w czasach rosnącej inflacji.
Godny następca
Deutschlandticket jest uznawany za kontynuację wprowadzonego latem 2022 r. biletu miesięcznego na koleje regionalne i lokalne za 9 euro. Z tej obowiązującej przez czerwiec, lipiec i sierpień oferty skorzystało wówczas 52 mln pasażerów, a zainteresowanie przerosło możliwości przewoźników – przypomina agencja AFP.
Spodziewamy się wzrostu popytu, ale stopniowego; nie nastąpi on nagle 1 maja, to inna sytuacja niż w zeszłym roku, gdy bilet za 9 euro obowiązywał tylko trzy miesiące – powiedziała Evelyn Palla z zarządu kolei Deutsche Bahn. Dodała, że największego zainteresowania Deutschlandticket należy się spodziewać w dużych aglomeracjach z gęstą siecią transportu publicznego.
Organizacje zajmujące się ochroną środowiska obawiają się, że nowy bilet może jednak nie przekonać zbyt wiele osób do trwałej przesiadki z samochodów do autobusów i pociągów – zauważa agencja dpa. Niska cena biletu to tylko jeden z czynników, ważna jest też dobra oferta i regularne połączenia – zaznaczają ekolodzy.
Dodatkowe informacje na https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/deutschlandticket-2134074
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze