Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na co unijne granty dla Polic?

infotrans
09.05.2016 12:11
0 Komentarzy

Nowe autobusy, dwa węzły przesiadkowe i nie tylko. Takwyglądają polickie plany transportowe, które mają zostać zrealizowane dziękidofinansowaniu ze środków unijnych.

Police mają już określone priorytety w zakresie inwestycjitransportowych. W pewnej mierze stało się to możliwe dzięki pozytywnemu zaopiniowaniu przez władzewojewództwa zachodniopomorskiego strategii Zintegrowanych InwestycjiTerytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego w zakresie możliwościfinansowania ze środków alokowanych w ramach RPO. Więcej na ten temat możnaprzeczytać tutaj.

Police chciałyby zrealizować dzięki wsparciu z tej puli trzyprojekty transportowe. Pierwszy ma dotyczyć pozyskania nowych autobusów. Wramach drugiego miałyby powstać dwa węzły przesiadkowe.

W ramach projektu taborowego miałyby zostać pozyskanych 15nowych autobusów miejskich. Odpowiedzialność za realizację tego zadania zapewnewziąłby lokalny operator, czyli SPPK. Z resztą przewoźnik już w połowiestycznia deklarował, że liczy na wsparcie. Konsekwencją tego może być przetargna dostawę przynajmniej czterech autobusów. Więcej na ten temat możnaprzeczytać tutaj.

Drugie z zadań dotyczy infrastruktury przystankowej. Wramach tego projektu miałyby powstać dwa węzły przesiadkowe. Pierwszy polegałbyna modernizacji dotychczasowego krańca autobusowego na Osiedlu Chemik. Obecnymiały zostać przebudowany przede wszystkimw ten sposób by mogło na niego wjechać więcej pojazdów. Drugi węzeł miałbypowstać w okolicy szkoły podstawowej nr 6.

W ramach drugiego projektu miałyby zostać zmodernizowanainfrastruktura droga na trasie Police – Szczecin, ale jedynie na odcinkumiasta. Środki zostałybyprzeznaczone na przebudowę ciągu ulic Przęsocińska, Szczecińska oraz remontwiaduktu przy Asfaltowej. To jedna z najczęściej uczęszczanych dróg łączychPolice ze Szczecinem.

Jaka byłaby łączna wartości wszystkich zadań,które miasto chce zrealizować? Tego póki co nie wiadomo. Można się jednakspodziewać, że wkrótce znane będą pierwsze szacunki.

Komentarze