Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Opole ostrzega przed oszustami oferującymi darmowe bilety

infotrans
18.06.2025 14:06
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu ostrzega przed oszustami, którzy na fikcyjnym koncie na platformie społecznościowej oferują darmowe przejazdy komunikacją miejską w Opolu.

Na Facebooku pojawił się kolejny już fałszywy profil, który podszywa się pod organizatora transportu publicznego w Opolu. -"To próba oszustwa! Apelujemy, aby pasażerowie nie klikali w nieznanie linki i nie podawali swoich danych osobowych" - przekazało MZK. O najnowszej fali oszustw w komunikacji miejskiej pisaliśmy już w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Jaką fałszywą ofertę zamieszczono na nieautoryzowanym profilu „Transport publiczny w Opolu” na Facebooku?
  2. Jakie oficjalne kanały sprzedaży biletów wskazuje MZK Opole jako jedyne bezpieczne źródła zakupu?
  3. Jakie instytucje zostały poinformowane o próbie oszustwa związanej z komunikacją miejską w Opolu?
Na platformie Facebook pojawił się kolejny już fałszywy profil, oferujący darmowe przejazdy komunikacją miejską w Opolu.
Na platformie Facebook pojawił się kolejny już fałszywy profil, oferujący darmowe przejazdy komunikacją miejską w Opolu.

Uwaga na oszustów!

Na Facebooku pojawiło się konto "Transport publiczny w Opolu", na którym zamieszczono ofertę otrzymania 6-miesięcznego, nielimitowanego przejazdu autobusami MZK za cenę niespełna 9 złotych. W poście zamieszczono także link do strony, gdzie należy wypełnić specjalną ankietę.

Jak poinformowało opolskie MZK, oferta jest próbą oszustwa, nie mającą nic wspólnego z działalnością miejskiej spółki.

"To próba wyłudzenia danych oraz pieniędzy! Nie klikajcie w nieznanie linki i nie podawajcie swoich danych! (...) Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu informuje, że nie jest związany z danym profilem. Sprzedaż biletów prowadzi tylko w swoich kanałach sprzedaży – w Punktach Obsługi Klienta, Punktach Obsługi Sprzedaży, poprzez stronę internetową oraz w biletomatach i kioskach" - poinformowała spółka.

Jak przekazała Ewelina Laxy z opolskiego MZK, o sprawie poinformowano policję oraz NASK.

Komentarze