Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków wyróżnione za działania CSR

infotrans
11.06.2021 07:30
0 Komentarzy
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie zostało wyróżnione Białym Listkiem CSR  (Corporate Social Responsibility) przyznawanym przez tygodnik „Polityka” wspólnie z firmą doradczą Deloitte.

W tegorocznej, dziesiątej już edycji ze­stawienia, wzięła udział rekordowa liczba firm.

CSR w komunikacji

Społeczna odpowiedzialność biznesu oznacza zarządzanie przedsiębiorstwem w taki sposób, aby nie skupiać się wyłącznie na kwestiach finansowych, a także angażować w kreowanie aktywności i wartości, które przyczyniają się do poprawy jakości życia społeczeństwa i ochrony środowiska.

Odpowiednio wdrożona strategia CSR może pozwolić organizacji na osiągnięcie wielu korzyści, za-równo wewnętrznych, jak i zewnętrznych, oraz wpłynąć na poprawę usług przewozowych czy wizerunku przedsiębiorstw komunikacji miejskiej. Pomimo wielu zalet wprowadzenia strategii społecznej odpowiedzialności, jej stosowanie nie jest popularne wśród organizatorów transportu komunikacji miejskiej w Polsce.

W zasadzie jedynym miejskim przewoźnikiem, który otrzymał prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez tygodnik „Polityka” za działalność na rzecz społecznej odpowiedzialności, tj. „Biały Listek CSR”, jest właśnie MPK Kraków.

4
4 1

Biały listek

To prestiżowe wyróżnienie krakowski przewoźnik otrzymał za odpowiedzialne podejście do prowadzonej działalności biznesowej oraz spełnienie wysokich standardów CSR, dotyczących m.in. ładu korporacyjnego, praw człowieka, relacji z pracownikami, ochrony środowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej oraz zaangażowania społecznego.

Krakowski przewoźnik został znalazł się wśród liderów firm działających w Polsce, które wdrażają zintegrowane modele zarządzania, obejmujące m.in. kwestie jakości, zarządzania środowiskowego i bezpieczeństwa pracowników. Organizatorzy tego rankingu podkreślili także, że firmy biorące udział w zestawieniu to liderzy, którzy decydują się podejmować działania w zakresie zrów­noważonego rozwoju i odpo­wiedzialnego biznesu w sposób strategiczny. Co ważne, w osiągnięciu tych celów nie przeszkodziła pandemia COVID-19.

Komentarze