Mniejsze wpływy za bilety: Wrocław i spadek o 45 proc.
Sprzedaż wrocławskich biletów w komunikacji miejskiej lecina łeb, na szyję. Za marzec miasto odnotowało ponad 6 mln zł stratę. Wrocławliczy na centralną pomoc.
Z powodu epidemii koronawirusa MPK Wrocław wozi mniej pasażerów,co sprawia, że magistrat ma dużo niższe przychody ze sprzedaży biletów. W marcu 2020 r. odnotowano aż 6,6 mln zł stratw stosunku do marca 2019 r. To oznacza ok. 45% spadek dochodu ze sprzedażybiletów oraz 57% spadek biletów w sztukach.
Dalszy spadek
-„Po początkowych ograniczeniach w kursowaniu komunikacjidokonaliśmy zmian w kursowaniu autobusów i tramwajów, wskutek czego część zlinii wróciła do kursowania jak w dni robocze z dodatkowymi wzmocnieniami. Ztego względu prawdopodobnie nie odnotujemy istotnego zmniejszenia wydatków na komunikację.Natomiast można się spodziewać dalszego spadku sprzedaży biletów – komentujePaulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miasta.
Jak informuje Paulina Tyniec-Piszc,z nie wiadomo, jakiedługofalowe skutki przyniesie pandemia, ani jaka część mieszkańców powróci dokorzystania z komunikacji miejskiej po jej ustaniu. Dlatego Wrocław – podobnie jakpozostałe samorządy – liczy na pomoc państwa w tej sprawie.
Sprzedaż biletów MPK Wrocław w liczbach:
- Bilety imienne (7-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe):
w marcu 2019 sprzedaż wynosiła ok. 83,5 tysiąca, a wartość -niecałe 7,5 mln zł
w lutym 2020 – ok 84 tys. sztuk o wartości 8,2 mln zł
w marcu 2020 – niecałe 54 tys. biletów o wartości 5,1 mln zł(sprzedaż spadła o ok. 35 proc.)
- Bilety semestralne:
marzec 2019 – ok. 9,8 tys. sztuk, 1,7 mln zł
luty 2020 – ok. 12,8 tys. sztuk, 2,3 mln zł
marzec 2020 – ok. 9,4 sztuk, 1,6 mln zł
- Bilety na okaziciela:
marzec 2019 – ponad 60 sztuk
luty 2020 – ponad 40 sztuk
marzec 2020 – niecałe 40 sztuk (niewielki udział, spadek o37 proc.)
- Bilety jednorazowe:
marzec 2019 – ponad 765 tys, ponad 2 mln zł
luty 2020 – ponad 884 tys. sztuk, ponad 2,4 mln zł
marzeca 2020 – ponad 371 tys. sztuk, ponad 1 mln zł (spadeko ok. 50 proc.)
- Bilety czasowe:
marzec 2019 – ponad 2 mln sztuk, ponad 5,2 mln zł
luty 2020 – ponad 1,8 mln zł sztuk, ponad 4,6 mln zł
marzec 2020 – ponad 853 tys. sztuk, wartość ponad 2 mln zł(spadek o ok. 60 proc.)
.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze