Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mimo podwyżek rośnie liczba wakatów wśród kierowców i motorniczych MPK Wrocław

infotrans
26.03.2024 14:08
0 Komentarzy

Blisko 150 kierowców i motorniczych brakuje w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnemu we Wrocławiu. Wypadają też kursy.

Największą falę odejść MPK doświadczyło w pandemii, ale wraz ze zniesieniem ograniczeń tendencji nie udało się odwrócić i miejski transport wciąż boryka się z brakami w kadrach. Jesienią ta sytuacja stała się jeszcze trudniejsza – wraz ze zwiększeniem zadań przewozowych.

Statystki strato kursów

Efekt? Ponad 7,5 tys. odwołanych kursów MPK Wrocław, w tym:  

  • 4988 razy w zakresie autobusów, w tym 2532 „strat kursów” wynikało z braku kierowców, 2364 z tzw. zdarzeń losowych a 91 z braku pojazdów;
  • 2590 razy w zakresie tramwajów, w tym 832 „strat kursów” wynikało z braku motorniczych, 1487 z tzw. zdarzeń losowych.

To statystyki dotyczą okresu od początku stycznia do połowy lutego bieżącego roku. Co jest tego powodem? Najwięcej przez awarie i zmiany tras. Brakuje też motorniczych i kierowców

MPK i jego podwykonawcy dysponują więc odpowiednią flotą. Autobusów jest na tyle dużo, że są one w stanie pokryć wszystkie linie.

Największe problemy pojawiały się m.in. 9 i 10 stycznia, kiedy łącznie nie udało się zrealizować prawie 500 kursów. 18 stycznia był dniem rekordowym z aż 273 „stratami” kursów. Wcale nie lepiej było 15 lutego (219 „strat”). Najspokojniej na mieście było 14 stycznia, kiedy tylko 12 razy autobusy nie ukończyły swoich kursów lub w ogóle nie wyjechały na wrocławskie ulice.

Ile zarabiają kierowcy i motorniczy?

-„Braki kadrowe wśród motorniczych między styczniem i wrześniem 2023 r. kształtowały się na poziomie 9 etatów, natomiast od października wraz ze zwiększeniem zadań przewozowych wzrosły do średnio 57 etatów w okresie od października do grudnia – wylicza w rozmowie z Portalem Samorządowym Daniel Misiek z MPK Wrocław.

Zatrudnieni ledwie umożliwiają pokrycie obsady wszystkich pojazdów obsługujących sieć połączeń. Wśród kierowców autobusów w grudniu niedobór dotyczył 111 etatów.

Miasto starało się zażegnać problem poprzez podnoszenie płac. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat sukcesywnie wprowadzało podwyżki. Z czego największa została przyznana z początkiem 2023 r. Było to wówczas 500 zł na rękę dla kierowców i motorniczych.

Teraz podstawowe wynagrodzenia we wrocławskim MPK oscylują w widełkach od 5100 do 6200 zł na rękę w zależności od stażu pracy.

We wrocławskim miejskim transporcie zatrudnionych jest obecnie 2753 osób, z czego 1706 to właśnie kierowcy i motorniczy (760 motorniczych i 946 kierowców).

MPK stale poszukuje kandydatów do pracy na stanowiska:

  • kierowca autobusu/Motorniczy tramwaju;
  • ślusarz, elektromechanik, elektromonter taboru szynowego;
  • administracyjne, np. w obszarze księgowości, IT;
  • a także osób zainteresowanych uzyskaniem uprawnień w ramach udziału w bezpłatnych kursach dla przyszłych kierowców/motorniczych, z gwarancją zatrudnienia po uzyskaniu stosownych dokumentów.

Firma zaprasza do zapoznania się z aktualną ofertą na stronie: https://mpk.wroc.pl/kariera/praca-w-mpk-wroclaw i aplikowania za jej pośrednictwem.

Komentarze