Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro Warszawskie chce wyczyścić i zdezynfekować siedzenia

infotrans
05.06.2021 09:00
0 Komentarzy
W wagonach warszawskiego metra będzie czyściej i bardzie sterylnie. Metro Warszawskie szuka firmy, która wykona w ciągu dwóch cykli, czyszczenie i dezynfekcję pokryć tapicerskich siedzisk pasażerskich i foteli maszynisty.

Zakres podstawowy zamówienia obejmuje czyszczenie i dezynfekcję 32 382 siedzisk, zaś zakres opcjonalny – do 5 426 siedzisk.

Dwa cykle dezynfekcji

Metro Warszawskie chce, aby dezynfekcja odbywała się w dwóch cyklach:

  • w pierwszym cyklu ma zostać wyczyszczonych 16 066 siedzeń. Czynności w ramach tego cyklu mają rozpocząć się w ciągu 14 dni od podpisania umowy, a zakończyć się do 8 tygodni od rozpoczęcia cyklu,
  • w drugim zaś – 16 316 siedzeń. W tym cyklu dezynfekcja ma wystartować nie wcześniej niż 2 tygodnie i nie później niż 3 tygodnie od zakończenia cyklu pierwszego. Koniec prac przewidziano również w ciągu 8 tygodni od rozpoczęcia cyklu nr 2.

Czyszczenie według procedur

Wszystkie czynności mają być wykonywane w soboty i niedziele, w godzinach od 6 do 22, z zastrzeżeniem, że czas wyłączenia pociągu z ruchu nie będzie trwał więcej niż 10 godzin – licząc od momentu podstawienia pociągu do momentu całkowitego wyschnięcia siedzeń. Czyszczenie ma się odbywać bez demontażu siedzisk z wagonu. W ramach czyszczenia mają być usunięte zanieczyszczenia spowodowane normalną eksploatacją wagonów (brud, zanieczyszczenia środkami organicznymi – oleje, smary, środki spożywcze itp.). Po wykonaniu czyszczenia, siedziska mają być pozostawione przez 4 godziny do naturalnego wyschnięcia. Możliwe jest zastosowanie dmuchaw ciepłego powietrza.

Czyszczenie i dezynfekcja nie może spowodować odbarwień materiału pokrycia siedzisk czy też ich uszkodzenia mechanicznego. Prace muszą być wykonywane tak, aby proces czyszczenia nie spowodował zawilgocenia aparatów elektrycznych wagonu oraz nie powodował zabrudzeń pozostałych elementów wagonu (podłoga, ściany). Zamawiający przewidział ściśle określone wytyczne dla czyszczenia siedzisk w wagonach metra serii 81 i typu Metropolis oraz inne, ale również rygorystyczne – dla siedzeń w pojazdach metra Inspiro.

Formalności

Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Zamawiający czekał na oferty od wykonawców do dnia 2 czerwca. Niestety nie znamy ofert…

Komentarze