Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin stawia na integrację transportu publicznego. Przetarg na węzeł Ponikwoda

infotrans
05.11.2025 17:07
0 Komentarzy

30 października Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił przetarg na kompleksową budowę węzła przesiadkowego przy przystanku PKP Ponikwoda.

W ramach zamówienia pojawią się zatoki autobusowe, stacja ładowania elektrobusów oraz infrastruktura dla rowerzystów i pieszych. Wartość szacunkowa zamówienia to co najmniej 50 mln PLN. Inwestycja ma wsparcie z z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW).

Rozkład jazdy:

Lublin od kilku lat systematycznie rozwija infrastrukturę transportową z myślą o elektromobilności, zrównoważonym transporcie i integracji różnych form podróżowania.
Lublin od kilku lat systematycznie rozwija infrastrukturę transportową z myślą o elektromobilności, zrównoważonym transporcie i integracji różnych form podróżowania.

Węzeł transportu publicznego

30 października 2025 roku miasto ogłosiło przetarg na budowę nowoczesnego węzła przesiadkowego przy stacji PKP Lublin Ponikwoda. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin”, współfinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 (umowa nr FEPW.03.01-IP.01-0003/25-00).

Celem projektu jest integracja kolei z miejską i podmiejską komunikacją autobusową, ruchem pieszym i rowerowym. Zakres robót obejmuje m.in.:

  • budowę ulic: Trześniowskiej, drogi wzdłuż torów oraz rozbudowę ul. Paprociowej – z pełną infrastrukturą drogową i pieszo-rowerową;
  • stworzenie węzła przesiadkowego z systemem przystankowym, wiatami, monitoringiem i tablicami dynamicznej informacji pasażerskiej;
  • montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych – w tym infrastruktury SN 15 kV;
  • realizację parkingu B+R, zatoki Kiss & Ride, małej architektury i zagospodarowania zieleni;
  • wykonanie kanalizacji deszczowej, sieci wod.-kan., oświetlenia oraz budynku socjalnego z instalacjami elektryczną, PV i grzewczą.

Zwycięzca postępowania będzie miał 18 miesięcy na realizację inwestycji. Warunkiem udziału jest doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch inwestycji drogowych o wartości min. 15 mln PLN każda, obejmujących drogę klasy L lub wyższej wraz z oświetleniem i kanalizacją.

Lublin od kilku lat systematycznie rozwija infrastrukturę transportową z myślą o elektromobilności, zrównoważonym transporcie i integracji różnych form podróżowania.
Lublin od kilku lat systematycznie rozwija infrastrukturę transportową z myślą o elektromobilności, zrównoważonym transporcie i integracji różnych form podróżowania.

Zakupowe tło

ZDiTM Lublin czeka na oferty do 5 grudnia 2025 r.. Złożone propozycje oceniane będą według następujących kryteriów:

Cena – 60% (dyrektywa 2014/24/UE)
Okres gwarancji – 40% (od 36 do 60 miesięcy)

📄 Pełna dokumentacja postępowania dostępna na platformie zakupowej:
👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1189325

Budowa węzła przesiadkowego przy PKP Lublin Ponikwoda to jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii modernizacji transportu publicznego w Lublinie, prowadzonej przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego (ZDiTM). W latach 2024–2025 miasto realizuje i planuje szereg inwestycji o wartości setek milionów złotych – w tym zakup 20 autobusów wodorowych za blisko 64 mln zł, przetargi na 15 kolejnych elektrobusów oraz 20 przegubowych hybryd plug-in.

Równolegle rozwijana jest infrastruktura transportowa: nowe parkingi P+R, przebudowa pętli autobusowych, ścieżki rowerowe i węzły przesiadkowe (jak Ponikwoda). Całość wpisuje się w program „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego” o łącznej wartości 349,3 mln zł, z czego 190,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych (Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027).

W efekcie tych działań Lublin stawia na silną integrację transportu zbiorowego – kolejowego, autobusowego i rowerowego – oraz transformację w stronę zeroemisyjności i nowoczesnych standardów obsługi pasażerów.

Komentarze