Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin: Opóźni się oddanie autobusowego Dworca Metropolitalnego. O 5 miesięcy

infotrans
15.05.2023 18:09
0 Komentarzy

Lubelski ratusz zawarł z firmą Budimex aneks zmieniający termin zakończenia prac przy budowie autobusowego Dworca Metropolitalnego z 15 maja na 20 października br.;

O zmianę terminu wnioskował wykonawca – poinformował w poniedziałek Urząd Miasta Lublina. Justyna Góźdź z biura prasowego UM Lublin przekazała, że wpływ na wydłużenie terminu mają kolejne nieplanowane roboty dodatkowe oraz zamienne, które nie były ujęte w pierwotnej dokumentacji projektowej.

Zielona Ściana

„Przede wszystkim dotyczą one wykonania tzw. ściany zielonej. Zaprojektowane rozwiązania nie są dostępne na rynku w konfiguracji przewidzianej przez projektanta. Tym samym wykonawca musi zaproponować zamiennik zbliżony technologią do tej z projektu oraz opracować dokumentację warsztatową” – poinformowała dodając, że aktualnie trwają procedury w tym zakresie.

Jak podała, po audycie przeciwpożarowym stwierdzono także konieczność zamontowania dodatkowych opraw awaryjnych, wykonania zasilania i sterowania rozdzielnicą oddymiania, klapami pożarowymi i oddymiającymi. Wskazała, że niezbędne jest także wykonanie zasilania kabli grzejnych koryt odwadniających wiaty peronowe, a także zasilania szyldów identyfikacji pasażerskiej.

Góźdź poinformowała, że przyszłe centrum komunikacyjne otrzymało nazwę: Dworzec Lublin. Podświetlany napis z nazwą ma zostać zamontowany pod dachem budynku od strony ul. Lubelskiego Lipca ’80. Wykonanie napisu – przekazała – nie było przewidziane w pierwotnej dokumentacji. „Aktualnie otrzymano ofertę od biura projektowego na opracowanie dokumentacji, co po przeprowadzeniu negocjacji pozwoli na zlecenie prac w tym zakresie” – dodała.

Istotny wpływ na termin realizacji inwestycji – podała Góźdź – miał także czas oczekiwania na uzgodnienie dokumentacji i podpisania aneksu do umowy związanej z fotowoltaiką, która ma zostać zainstalowana na dachu obiektu.

Informując o postępach prac ratusz podał, że montowany jest plac zabaw na dachu dworca i szklane fasady na budynku. Na ukończeniu są prace w zakresie fotowoltaiki, w garażach podziemnych trwa montaż instalacji wewnętrznych i prowadzone są prace wykończeniowe. W budynku montowana jest instalacja sanitarna, wentylacja mechaniczna i elektryczna. Zakończono budowę ruchomych schodów. Wokół dworca i pod wiatami peronów odjazdowych układane są chodniki z kostki i płyt granitowych. Trwa montaż trakcji trolejbusowej.

Natomiast w sąsiedztwie dworca wykonawcy pozostało m.in. wykonanie oznakowania, stojaków rowerowych i koszy na śmieci przy ul. 1 Maja, oznakowania poziomego na rondzie Sportowców, ul. Młyńskiej, Krochmalnej, Stadionowej i Pocztowej, warstwy ścieralnej i oznakowania na ul. Gazowej i łączniku pomiędzy ul. Gazową i Młyńską. Planowane są nasadzenia około 100 nowych drzew oraz ponad 31 tys. krzewów, pnączy, bylin i traw ozdobnych.

fot. UM Lublin

pięć miesięcy

Zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk poinformował, że podpisanie aneksu wydłużającego realizację prac umożliwiła zgoda uzyskana od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego na zmianę terminów zakończenia rzeczowej i finansowej realizacji dla całego projektu unijnego.

-„W związku ze złożeniem przez firmę Budimex, generalnego wykonawcę inwestycji, kolejnego wniosku o zmianę terminu jej zakończenia, po przeprowadzonej analizie, podpisaliśmy aneks wydłużający o następne miesiące realizację prac” – przekazał w komunikacie prasowym.

Ostateczny termin zakończenia prac przy nowym dworcu oraz przebudowie ulic w jego rejonie – podał ratusz – ustalono na 20 października.

18 grudnia 2020 r. lubelski ratusz zawarł z firmą Budimex umowę na budowę trzykondygnacyjnego dworca z częściowo użytkowanym dachem, parkingiem podziemnym dla 174 samochodów, placem peronów odjazdowych i przyjazdowych, a także przebudowę pl. Dworcowego i sąsiadujących dróg.

Koszt budowy Dworca Metropolitalnego i przebudowy układu komunikacyjnego w jego rejonie wynosi prawie 340 mln zł, z czego do tej pory wartość wykonanych robót to ponad 224 mln zł. Projekt został dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.

Nowy dworzec będzie administrowany przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. (PAP)

Komentarze