Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lubelska Linia Turystyczna 2021 pojedzie co dwa tygodnie

infotrans
10.07.2021 13:00
0 Komentarzy
11 lipca rusza jubileuszowy, dziesiąty sezon wakacyjnej linii turystycznej, która w tym roku będzie obsługiwana przez zabytkowe pojazdy „Gutek” i „Ziutek”.

W okresie wakacyjnym każdy może odbyć niezapomnianą podróż w przeszłość i poznać Lublin z nietypowej perspektywy – z pokładu zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej. Obok trolejbusu Ziutek, na linii turystycznej będzie kursować także autobus Jelcz 272 MEX o nazwie Gutek.

Inna forma

Tegoroczna linia turystyczna kursować będzie w innej formule niż jej poprzednie edycje. Bodźcem do jej uruchomienia były prośby pasażerów oraz obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa (odmrożenie gospodarki i zniesienie limitów w pojazdach komunikacji miejskiej). W ubiegłym roku, z uwagi na zagrożenie pandemiczne, linia nie kursowała. W tym roku, chcemy dać miłośnikom podróży zabytkowymi pojazdami szansę na częściowy powrót do normalności.

Linia będzie kursować w wybrane niedziele lipca i sierpnia. Autobus Gutek pojawi się na trasie w dniach 11 lipca i 8 sierpnia, a trolejbus Ziutek kursować będzie w dniach 25 lipca i 22 sierpnia. Trolejbus i autobus odjeżdżać będą ze przystanku Brama Krakowska 03 na ul. Lubartowskiej o godzinach: 15:00, 16:00 oraz 17:00 i kursować będą poniższymi ulicami:

Trasa Gutka

Lubartowska (Brama Krakowska 03) – al. Tysiąclecia – Ruska – Biernackiego – Północna  – Czechowska – Leszczyńskiego – al. Popiełuszki – al. Sikorskiego – al. Kraśnicka – Zana – Wileńska – Głęboka – Narutowicza – Bernardyńska – Królewska – Lubartowska (Brama Krakowska 03)

Trasa Ziutka

Lubartowska (Brama Krakowska 03) –Obywatelska – Chodźki – Obywatelska – Unicka – Podzamcze – al. Unii Lubelskiej – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Fabryczna al. Unii Lubelskiej – Zamojska – Wyszyńskiego – Królewska  – Lubartowska (Brama Krakowska 03)

Fhf19u8a
Fhf19u8a 1

Z przewodnikiem

Na trasie pojazdy będą mijać wiele zabytków i miejsc istotnych dla historii Lublina, a przewodnik opowie pasażerom o obiektach, które widać za oknem. Dodatkowo, zainteresowani będą mogli zgłębić tajniki dotyczące popularnych trajtków i „ogórków”. O historii tych pojazdów będą mówić członkowie Lubelskiego Towarzystwa Ekologicznej Komunikacji. Przejażdżka będzie trwać około 45 minut.

Liczba miejsc siedzących jest ograniczona w obu pojazdach. W autobusie Gutek jest 28 miejsc siedzących, a w trolejbusie Ziutek – 22 miejsca siedzące.

W związku z obowiązującymi obostrzeniami, pasażerowie są zobligowani do zasłaniania ust i nosa podczas podróży linią turystyczną.

Na linii „T” obowiązują wszystkie rodzaje i ceny biletów oraz uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych zgodnie z aktualną taryfą oraz obowiązującą uchwałą i stosowanymi ustawami. U konduktora będzie można nabyć bilety czasowe 30-minutowe normalne i ulgowe w cenach: 3,20 zł i 1,60 zł.

Linia „T”, w swoim obecnym kształcie, kursuje od 2010 roku (z jednoroczną przerwą w 2020 r.). W latach 2010–2013 była obsługiwana turystycznym trolejbusem Ziutek, z kolei w roku 2014 do obsługi został skierowany autobus Ikarus. Od początku funkcjonowania linia cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno ze strony turystów, jak i mieszkańców. W sezonie 2019 skorzystało z niej blisko 1500 osób.

Linia turystyczna „T” to wspólny projekt Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Lublin Sp. z o.o., Lubelskiego Towarzystwa Ekologicznej Komunikacji oraz Lubelskiego Stowarzyszenia Pilotów i Przewodników Turystycznych „Pogranicze”.

Screenshot 2021 07 09 At 17 51 23 Rozklad Jazdy Linii T 2021 Png Obraz Png 2479×3508 Pikseli — Skala 26
Screenshot 2021 07 09 At 17 51 23 Rozklad Jazdy Linii T 2021 Png Obraz Png 2479×3508 Pikseli — Skala 26 1

Komentarze