Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź zapowiada nowe buspasy i trampasy

infotrans
17.09.2020 14:00
0 Komentarzy

Łódź z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu podsumowała swoje buspasowe i trampasowe plany

Jak informuje łódzki magistrat, zrównoważony transport to nie tylko wydarzenia, ale też twarde działania, które mają realnie wpłynąć na nasze zachowania i codzienne podróże. Czyli m.in. buspasy.

Do końca września

Dlatego do końca września pojawią się na ulicach Łodzi nowe ułatwienia dla komunikacji miejskiej, które usprawnią przejazd autobusów i tramwajów, aby transport zbiorowy był dobrą alternatywą dla samochodu.

-„Obecnie w Łodzi mamy prawie 9 km buspasów, oraz 12,5 km pasów autobusowo-tramwajowych. Tego typu rozwiązania usprawniają przejazd komunikacji miejskiej i integrują różne środki miejskiego transportu. Dlatego dalej chcemy usprawniać transport zbiorowy, wytyczając prawie 5 km nowych rozwiązań dla transportu zbiorowego – informuje łódzki Zarządu Dróg i Transportu.


Nowe buspasy pojawią się na:

  • Aleksandrowskiej od Traktorowej do przystanku przy Bielicowej, oraz dodatkowy lewoskręt dla autobusów z Aleksandrowskiej w Traktorową w kierunku Rojnej.

  • Traktorowej od Nektarowej do Rąbieńskiej

  • Unii Lubelskiej od Srebrzyńskiej do Konstantynowskiej

  • Legionów przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka, wraz ze zmianą trasy autobusów, aby ominąć powodujący opóźnienia odcinek na Zielonej przy Legionów

  • Politechniki przy skrzyżowaniu z ul. Radwańską

  • Tuwima pomiędzy Sienkiewicza, a Piotrkowską

  • Uniwersyteckiej przed rondem Solidarności

  • Palki przed rondem Solidarności, oraz do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego

  • Julianowskiej w kierunku Zgierskiej i na Pojezierskiej przy Zgierskiej
  • oraz na Limanowskiego pomiędzy Zgierską i Zachodnią

Natomiast tramwaje płynnie przejadą po ul. Limanowskiego, gdzie powstanie trampas – czyli wydzielona z jezdni powierzchnia przeznaczona wyłącznie dla MPK.

Takie rozwiązanie miasto zastosuje również na Kilińskiego pomiędzy Abramowskiego, a Tylną, oraz na Piotrkowskiej od Żwirki do Mickiewicza i na Gdańskiej przed Zieloną.

Komentarze