Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź: Migawki tanieją, bilety drożeją

infotrans
16.02.2012 21:54
0 Komentarzy
Tylko do końca lutego łodzianie będą mogli kasować 10-minutowe bilety komunikacji miejskiej. Od 1 marca mają zacząć obowiązywać nowe stawki za przejazdy tramwajami i autobusami. Migawki tanieją, bilety drożeją.
Łódzcy radni zdecydowali 25.01 podczas sesji Rady Miejskiej o podwyżce cen biletów jednorazowych komunikacji miejskiej oraz o zmianie ich rodzajów. Zdecydowali też, że stanieje bilet miesięczny na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe. Za przyjęciem uchwały, dotyczącej ustalenia nowych opłat za usługi przewozowe, głosowało 21 radnych PO, a przeciwnych było 16 radnych opozycyjnych klubów: PiS, SLD i Ruchu Palikota. A oto najważniejsze zmiany:
– znikną bilety 10- i 30-minutowe, zamiast nich pojawią się 20- i 40-minutowe.
– najtańszy 20-minutowy normalny będzie kosztował 2,40 zł, a 40-minutowy 3,20 zł.
– stanieją migawki–cena 30-dniowych, normalnych na wszystkie linie spadnie z 88 do 80 zł.
– podwyższone zostaną kary za jazdę na gapę –ze 100 zł do 200 zł.
– pojawi się bilet aglomeracyjny –będzie obowiązywał w przypadku przejazdów między Łodzią a gminami, które podpiszą z miastem porozumienia. Jego cena będzie taka sama jak w przypadku przejazdów po Łodzi (za 2,40 zł będzie można przejechać zarówno 20 minut w Łodzi, jak i np. z Łodzi do Zgierza czy Pabianic).
– znikną bilety trasowane –zamiast nich będzie można kupić migawkę na dwie konkretne linie.
Ceny biletów w Łodzi nie zmieniały się od czerwca 2005 r. Nowe stawki będą obowiązywać tylko do końca roku –od 1 stycznia 2013 roku wejdzie w życie kolejna podwyżka –bilet 20-minutowy będzie kosztował 2,60 zł (a od 2014 –2,80 zł). Największym atutem nowych stawek jest ustalenie ceny biletu miesięcznego tzw. „migawki’. Bilet okresowy 30 dniowy im. sieciowy przez trzy lata – 2012, 2013 i 2014 będzie kosztował 80 zł. Jednocześnie Zarząd Dróg i Transportu w Lodzi informuje, że bilety jednorazowe zakupione przed dniem 1 marca 2012 r. (również bilety 10-minutowe) będzie można wykorzystać poprzez dokupienie biletu/ów o nominałach uzupełniających. W punktach sprzedaży biletów będą dostępne bilety o nominałach uzupełniających w kwocie: 0,35 zł;0,40 zł;0,70 zł;0,80 zł. Czas podróży i związana z nim opłata liczy się od momentu skasowania biletów, przy czym w momencie rozpoczęcia podróży (bezpośrednio po wejściu do pojazdu) należy skasować bilety o łącznym nominale równym opłacie za przejazd w wybranym przedziale czasowym. Bilety jednorazowe 20, 40 i 60-minutowe przeznaczone są do stosowania zarówno w strefie miejskiej jak i aglomeracyjnej.
Bilety Aglomeracyjne
ZDiT Łódź informuje także, że z dniem 1 marca 2012 r. obszar obsługiwany przez lokalny transport zbiorowy zostaje podzielony na dwie strefy: miejską i aglomeracyjną. Strefa miejska obejmuje obszar Miasta Łodzi do jego granic administracyjnych, natomiast strefa aglomeracyjna obejmuje obszar Miasta Łodzi oraz w granicach administracyjnych gmin, z którymi Miasto Łódź podpisało stosowne porozumienia komunalne. A oto linie komunikacyjne obsługujące obie strefy (bilet aglomeracyjny):
Linia 41 (granica: Pabianicka-Mały Skręt)
Linia 97 (granica: od Zielony Romanów do Podchorążych-Szczecińska)
Linia 50 (granica: Gadka Stara Cmentarz)
Linia 53 (granica: Brzezińska 301/336)
Linia 54 (granica: Brzezińska 301/336)
Linia 60, 60B (granica: Imielnik Nowy)
Linia 70 (granica: Rzgowska-Zagłoby)
Linia 78 (granica: Szatonia)
Linia 82 (granica: Rokicińska 427/482)
Linia 88, 88A (granica: Marmurowa-Moskuliki)
Linia 91 (granica: Byszewska)
Linia 91B (granica: Grabińska 39/40)
Linia 93 (granica: Rzgowska-Zagłoby)
Linia N1 (granica: Szatonia – w kursach z/do Aleksandrowa, Rokicińska 427/482 – w kursach z/do Andrespola).
Na pozostałych liniach komunikacyjnych obowiązują wyłącznie bilety strefy miejskiej.

Komentarze