Łódź Kaliska ponownie jako węzeł przesiadkowy. Powrót autobusów MPK
Od dziś – 16 listopada 2025 roku – pod sam dworzec Łódź Kaliska wróciły autobusy miejskie.
Dzięki temu przesiadki między transportem miejskim a kolejowym są szybsze i wygodniejsze. W projekcie uwzględniono dwa przystanki komunikacji miejskiej – autobusowy i tramwajowy – zlokalizowane blisko wejścia głównego. To ważna i długo oczekiwana zmiana dla pasażerów miejskiej komunikacji w Łodzi, którą umożliwiło zakończenie modernizacji infrastruktury dworcowej.
Rozkład jazdy:
- Czy Twoim zdaniem Łódź powinna podobnie przebudować także inne dworce, by poprawić integrację przesiadek?
- Czy przywrócenie autobusów pod Kaliską zwiększy atrakcyjność komunikacji miejskiej w tej części miasta?
- Która z linii – 52 czy 93 – Twoim zdaniem najbardziej zyska na nowej lokalizacji przystanków?
Węzeł przesiadkowy
Przebudowany plac przed dworcem Łódź Kaliska od dziś znów pełni funkcję węzła przesiadkowego – autobusy miejskie zatrzymują się tuż przy wejściu głównym do dworca. Po wielu miesiącach prac pasażerowie MPK mogą korzystać z nowych przystanków, które przywrócono w ramach zakończonego etapu modernizacji. To nie tylko symboliczny, ale też praktyczny powrót – przywraca bowiem pełną funkcjonalność jednego z kluczowych punktów komunikacyjnych Łodzi. W ramach inwestycji przebudowano całą przestrzeń przed stacją kolejową – nowy układ drogowy, miejsca postojowe, postój TAXI, zieleń miejska, parking rowerowy i zmodernizowane perony to tylko część zmian, które zrealizowano w ostatnich miesiącach. Na peronach zamontowano nową informację pasażerską, a pociągi obsługiwane są obecnie z wykorzystaniem dwóch odnowionych wiaduktów nad al. Bandurskiego.
Dojazd autobusami MPK pod sam dworzec umożliwiają od dziś linie 52 i 93 – pierwsza łączy Łódź Kaliską z rondem Lotników Lwowskich i Komornikami, druga natomiast zapewnia bezpośredni dojazd z osiedla Stare Chojny oraz z Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Zmiana pozwala na wygodniejsze przesiadki między autobusami i pociągami. Do tego miejsca można dojechać także tramwajami linii 8, 10, 12, 14 i 18, a także autobusami 6 (MUK Zgierz), 65, 80, 86, 97, 99 oraz nocnym N2 – choć te linie nadal obsługują przystanki zlokalizowane w sąsiedztwie.
Powrót autobusów pod Kaliską to przykład działań infrastrukturalnych, które w sposób realny wpływają na jakość podróży mieszkańców. Oprócz zwiększenia dostępności dworca, zmiana ma też na celu poprawę integracji między różnymi środkami transportu publicznego, a więc koleją i komunikacją miejską. Warto podkreślić, że Łódź w ostatnich latach konsekwentnie inwestuje w modernizację punktów przesiadkowych – także przy dworcu Fabrycznym, na Stawach Jana czy w Nowym Centrum Łodzi. Dziś kolejny taki punkt wraca do pełnej funkcjonalności.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze