Kto policzy pasażerów w opolskich autobusach? TRAKO czy Via Vistula?
10 października 2025 r. otwarto oferty w przetargu na badanie potoków pasażerskich w komunikacji miejskiej w Opolu.
To element szerszego planu analiz i optymalizacji rozkładów jazdy oraz wykorzystania taboru. W raporcie ma też znaleźć się analiza obsługi Centrum Usług Publicznych po otwarciu ronda przy ul. Pileckiego i Kośnego. Całość prac ma zakończyć się najpóźniej do 15 grudnia 2025 r.
Rozkład jazdy:
- Czego dotyczy przetarg ogłoszony przez Miasto Opole 10 października 2025 r.?
- Ile linii autobusowych obejmą badania potoków pasażerskich?
- Kiedy mają zakończyć się wszystkie prace w ramach zamówienia?
20 linii dziennych i 2 nocne
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez Miasto Opole, jest przeprowadzenie szczegółowych badań napełnień we wszystkich autobusach komunikacji miejskiej – dziennych i nocnych. Analiza obejmuje zarówno dni robocze, jak i weekendy. Obserwatorzy mają zliczać pasażerów wsiadających i wysiadających na każdym przystanku, a także mierzyć czasy przejazdów, punktualność i wykorzystanie przystanków.
Badania mają objąć pełną siatkę 20 linii dziennych i 2 nocnych. Co istotne, wykonawca zobowiązany będzie nie tylko do obserwacji, ale też do przygotowania raportu z wnioskami dotyczącymi m.in. słabo wykorzystywanych kursów, potencjalnych zmian w rozkładach jazdy, dostosowania wielkości taboru do potoków pasażerskich czy możliwości wyznaczenia przystanków „na życzenie”.
W raporcie ma też znaleźć się analiza obsługi Centrum Usług Publicznych po otwarciu ronda przy ul. Pileckiego i Kośnego. Całość prac ma zakończyć się najpóźniej do 15 grudnia 2025 r.
Analiza ofert
W przetargu złożono dwie oferty. Pierwsza wpłynęła od VIA VISTULA Sp. z o.o. z Krakowa, a druga od TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Szamborski i Szelukowski Sp. J. z Wrocławia.
- VIA VISTULA zaproponowała cenę 248.070,00 PLN brutto (czyli 201.691,06 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden dzień pomiarów na poziomie ok. 2.240 PLN netto).
- Z kolei TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE zaoferowało 270.000,00 PLN brutto (czyli 219.512,20 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden dzień pomiarów na poziomie ok. 2.440 PLN netto).
Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 270.600,00 PLN brutto. To oznacza „oferty w budżecie” Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Termin wykonania badań napełnień pasażerów – 40%
Wydaje się, że w tej sytuacji to TRAKO jest bliżej zwycięstwa w Opolu.
Szczegóły techniczne
Zamawiający oczekuje badań wykonanych metodą obserwacji wewnątrz pojazdów, prowadzonych osobno dla dni roboczych, sobót i niedziel. Każdy kurs ma zostać zbadany jednokrotnie, w dwóch częściach – zgodnie z harmonogramem służb kierowców. Przewidziano ścisłe zasady powtórzeń pomiarów w przypadku zakłóceń oraz obowiązkowe raportowanie w przypadku zdarzeń losowych.
Efektem prac będzie nie tylko raport z popytem, ale też konkretne rekomendacje zmian tras, częstotliwości i wielkości taboru. Wymagana jest również ekspercka analiza lokalizacji nowych przystanków na żądanie oraz obsługi obszaru COP.
Zamówienie ma zostać zrealizowane maksymalnie w ciągu 8 tygodni od podpisania umowy, a wszystkie działania muszą zakończyć się do 15 grudnia 2025 r. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,211267,956dfa9bd1c649e347d7af7d5fb60927.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze