Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto dokończy SDIP w Pile po mpTechnology?

infotrans
15.07.2021 07:30
0 Komentarzy
Piła po raz kolejny chce dokończyć budowę systemu informacji pasażerskiej.

Poprzednim razem przetarg został unieważniony, bowiem najtańsza ze złożonych ofert przekraczała możliwości budżetowe miasta.

Niedokończony SDIP

Urzędnicy rozpisali ponowny przetarg. Zamówienie realizowane jest w ramach dwóch projektów dofinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Są to projekty pod nazwami: „Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile” oraz „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile”. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 205 dni od dnia podpisania umowy.

Przypomnijmy, że miasto w październiku 2018 roku zawarło umowę z mpTechnology sp. z o.o., której przedmiotem była budowa i wdrożenie  systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. W marcu 2019 roku zamawiający odstąpił od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Do czasu odstąpienia dotychczasowy wykonawca zrealizował jedynie część robót na przystankach. Roboty te obejmowały wykonanie przyłączy elektroenergetycznych i konstrukcji wsporczych oraz roboty rozbiórkowe, ziemne i odtworzeniowe. Jednak zostały one przerwane po odstąpieniu od umowy.

Screenshot 2021 07 14 At 17 17 30 Odstapienie Od Umowy Z Wykonawca Sdip
Screenshot 2021 07 14 At 17 17 30 Odstapienie Od Umowy Z Wykonawca Sdip

Prace do wykonania

Piła postawiła przed nowym wykonawcą następujące zadania do realizacji:

  • dostawa, montaż i rozruch 31 wielowierszowych dwustronnych elektronicznych tablic informacyjnych na przystankach wraz z oprogramowaniem sterującym oraz  wykonaniem niezbędnych robót budowlanych obejmujących wykonanie przyłączy elektroenergetycznych i konstrukcji wsporczych oraz roboty rozbiórkowe, ziemne i odtworzeniowe,
  • dostawa, montaż i konfiguracja kompletu urządzeń pokładowych SDIP w 48 (46+2) autobusach MZK Piła Sp. z o.o., w tym: komputerów pokładowych pojazdu z interfejsem kierowcy, tablic wewnętrznych LED, paneli LCD, modułów głosowych zapowiedzi przystanków, przycisków „panic alert”,
  • dostawa, montaż i konfiguracja urządzeń w zajezdni MZK Piła wyposażenia Centrum Danych wraz z serwerami i infrastrukturą programową, wyposażenia Centrum Nadzoru Ruchu wraz ze stanowiskami komputerowymi i oprogramowaniem sterującym, systemu łączności,
  • dostawa, montaż i konfiguracja urządzeń na stanowisku pracownika służb miejskich w siedzibie Straży Miejskiej w Pile,
  • dostawa, konfiguracja i uruchomienie aplikacji mobilnej oraz strony www dla pasażerów, prezentujących dynamiczną informacje pasażerską w czasie rzeczywistym na mapie cyfrowej,
  • uruchomienie łączy komunikacyjnych pomiędzy poszczególnymi komponentami systemu i integracja z zewnętrznymi systemami informatycznymi,
  • wykonanie wszystkich niezbędnych prób, badań, sprawdzeń i rozruchów,
  • szkolenia personelu w zakresie prawidłowej obsługi systemu, zgodnie z Projektem Wykonawczym Systemu Teleinformatycznego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej dla miasta Piły,
  • rozruch całego systemu.

W stosunku do przetargu z 2018 roku Piła zrezygnowała z realizacji części (14 sztuk) tablic i wszystkich (5 sztuk) infokiosków.

Warunki przetargu

Piła czeka na oferty od wykonawców do dnia 5 sierpnia.

Zamawiający wyodrębnił trzy kryteria oceny ofert:

  • cenę (50%),
  • właściwości techniczno-eksploatacyjne (45%),
  • gwarancję i rękojmię na wykonane zamówienie (5%).

Komentarze