Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Straż Miejska i MPK pomagają razem

infotrans
13.02.2015 02:13
0 Komentarzy
Do zdarzenia doszło w sobotę 31 stycznia. Widok niekompletnie ubranego, około 70-letniego mężczyzny, zaniepokoił kierowcę autobusu linii 117. Pasażer mimo zimowej aury, nie tylko nie miał na sobie ciepłych ubrań, ale w dodatku podróżował w jednym kapciu. Prowadzący o nietypowej sytuacji poinformował od razu dyspozytora MPK, który prośbę o interwencję przekazał dyżurnemu nowohuckiego oddziału Straży Miejskiej. Dzięki doskonałej współpracy Straży Miejskiej i MPK, chory na Alzheimera krakowianin, który przez kilka godzin błąkał się po Krakowie, bezpiecznie trafił do domu. 
– Codziennie przewozimy około miliona osób. Pośród takiej rzeszy ludzi, w każdej chwili, ktoś może potrzebować pomocy. Najważniejsze, by w takich sytuacjach zarówno kierowcy jak i motorniczowie, ale także pozostali pasażerowie potrafili właściwie zareagować – powiedział Grzegorz Dyrkacz, dyrektor ds. Zarządzania Przewozami MPK w Krakowie.

Od lewej: aplikant Jacek Mikosz, dyspozytorka Zofia Nieć z Głównej Dyspozytorni Ruchu MPK, starszy specjalista Andrzej Cupiał i Marcin Kowalczyk, kierowca z zajezdni autobusowej Bieńczyce, fot. MPK Kraków

W siedzibie krakowskiego przewoźnika przy ul. Brożka funkcjonariusze Straży Miejskiej Miasta Krakowa: starszy specjalista Andrzej Cupiał i aplikant Jacek Mikosz, kierowca z zajezdni autobusowej Bieńczyce, Marcin Kowalczyk oraz dyspozytorka Zofia Nieć z Głównej Dyspozytorni Ruchu MPK otrzymali listy z wyrazami uznania za swoją postawę.- Ta sytuacja to przykład nie tylko doskonałej współpracy miejskich jednostek, ale przede wszystkim dowód na to, że nawet w najbardziej nietypowej sytuacji empatia oraz chęć niesienia pomocy może zapobiec tragedii –powiedział Adam Młot, komendant Straży Miejskiej Miasta Krakowa. Zaapelował, także by nigdy nie pozostawać obojętnym na los osób, które mogą potrzebować pomocy.Ale to nie pierwszy i nie jedyny przypadek pomocy udzielonej przez pracowników MPK. W czwartek, 5 lutego w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie Piotr Krawczyk, motorniczy z zajezdni tramwajowej Podgórze odebrał list gratulacyjny i podziękowanie za reakcję i działania jakie podjął 7 stycznia, gdy zauważył na przystanku tramwajowym 11-letnią dziewczynkę poszukiwaną przez policję w związku ze zgłoszeniem o jej zaginięciu. Wyrazy uznania przekazał motorniczemu inspektor Andrzej Płatek, Komendant Miejski Policji w Krakowie oraz Grzegorz Dyrkacz, członek zarządu, dyrektor ds. Zarządzania Przewozami MPK SA.- Troska o bezpieczeństwo naszych pasażerów jest jednym z naszych najważniejszych zadań. Tym bardziej trzeba więc docenić fakt natychmiastowego przekazania informacji o rozpoznaniu poszukiwanej osoby Głównej Dyspozytorni Ruchu oraz pełną empatii i troski reakcję naszego pracownika wobec przestraszonej i zagubionej dziewczynki –mówił podczas wręczania listu gratulacyjnego Grzegorz Dyrkacz, członek zarządu MPK SA.Reakcję motorniczego docenił także inspektor Andrzej Płatek, Komendant Miejski Policji w Krakowie, który podkreślił wielką rolę pracownika MPK SA w odnalezieniu zaginionej osoby.- Łatwo nam sobie wyobrazić dramat rodziców, którzy zgłaszają zaginięcie swojego dziecka. Dlatego wiem, jak niezwykle ważne jest to, co zrobił pracownik MPK, informując o odnalezieniu poszukiwanej osoby, a tym samym umożliwiając jej spokojny powrót do domu –podkreślił inspektor Andrzej Płatek.Motorniczy MPK oprócz listu gratulacyjnego otrzymał także nagrodę finansową.MPK SA już od wielu lat współpracuje z Komendą Miejską Policji w Krakowie. Obie instytucje 15 stycznia podpisały porozumienie, którego celem jest polepszenie współpracy służącej poprawie stanu bezpieczeństwa na ternie miasta Krakowa, profesjonalizacja działań związanych z walką z przestępczością, eliminacja zjawisk o charakterze chuligańskim oraz lepsze wykorzystanie nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych.

Komentarze