Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Meleksy na nowych zasadach?

infotrans
13.02.2015 00:37
0 Komentarzy

Urząd Miasta Krakowa wspólnie z przedsiębiorcami przygotowuje projekt zarządzenia w sprawie regulacji dotyczących zasad używania pojazdów wolnobieżnych z silnikiem elektrycznym dla prowadzenia działalności gospodarczej.Według projektu zarządzenia prezydenta Krakowa nie wszystkie pojazdy z ponad 200 jeżdżących obecnie po mieście otrzymają możliwość wjazdu do strefy A i B, obejmującej Rynek Główny i ulice wokół niego. Zmiany mają dotyczyć nie tylko ograniczenia liczby poruszających się w tych strefach pojazdów, ale również ich wyglądu. Trwają prace nad ewentualnym ujednoliceniem pojazdów wolnobieżnych z napędem elektrycznym poruszających się po obszarze Starego Miasta, wprowadzeniem jednoznacznej identyfikacji właściciela i wymogiem składania oświadczenia o pełnej sprawności technicznej pojazdu wraz z wnioskiem o wydanie wjazdówki.Podczas spotkania Stałego Zespołu Konsultacyjnego ds. pojazdów wolnobieżnych z napędem elektrycznym wykorzystywanych dla prowadzenia działalności gospodarczej 6 lutego 2015 r. reprezentanci przedsiębiorców przedstawili swoje uwagi do projektu. Kolejne spotkanie Zespołu odbędzie się 20 lutego.Z uwagi na pilną potrzebę poprawy bezpieczeństwa, ograniczenie liczby popełnianych wykroczeń oraz w celu ustalenia wysokich standardów obsługi ruchu turystycznego, co jest ściśle związane z wizerunkiem Krakowa i służy mieszkańcom miasta, założono najszybszy możliwy termin zakończenia prac nad projektem zarządzenia wprowadzającego limitowane identyfikatory. Dokument miałby zacząć obowiązywać od najbliższego sezonu turystycznego.Meleksy wzbudzają kontrowersje w Krakowie już od kilku lat. Parkują gromadnie w wielu miejscach Starego Miasta, utrudniają ruch pieszych, spowalniają ruch kołowy wyjeżdżając na ogólnodostępne drogi, często nie są utrzymane w należytej sprawności. Jest jednak na nie duży popyt – są dla zagranicznych turystów wygodną i atrakcyjną formą zwiedzania miasta. Pytanie brzmi czy miasto powinno ingerować w interesy przedsiębiorców turystycznych i czy zakładane regulacje rozwiążą wreszcie problem Meleksów?

Komentarze