Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Awaria automatów biletowych usunięta. Co z mandatami?

infotrans
18.01.2023 11:03
0 Komentarzy

Operator sieci komórkowej usunął awarię, która spowodowała, że 18 stycznia rano pasażerowie nie mogli kupić biletów w automatach

Niemożliwa była płatność kartą bankową i blikiem. Czy w takiej sytuacji pasażerowie mogą dostać mandat?

Wszystko już działa

„Operator sieci komórkowej usunął awarię. Przywrócone zostało funkcjonowanie automatów” – powiedział PAP rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) Marek Gancarczyk.

W środę rano niemożliwa była płatność kartą bankową i blikiem w kilkudziesięciu automatach stacjonarnych w pobliżu przystanków oraz w kilkuset automatach w tramwajach i autobusach. Oprócz tego w wagonach tramwajowych NGT6 nie działał system informacji pasażerskiej.

Przy okazji awarii automatów biletowych, pojawiło się pytanie – czy w takiej sytuacji pasażerowie mogą dostać mandat za jazdę bez biletu? Regulamin krakowskiego przewoźnika wskazuje jasno, że pasażer zobowiązany jest do posiadania biletu, wchodząc do pojazdu komunikacji miejskiej.

-„Opłatę za przejazd (należność przewozową) pasażer uiszcza poprzez zakup odpowiedniego biletu. W przypadku korzystania z biletu papierowego pasażer przy pierwszym przejeździe niezwłocznie po wejściu do pojazdu jest zobowiązany skasować bilet i zachować go na czas podróży” – czytamy w regulaminie przewoźnika.

To oznacza, że brak możliwości zakupu biletu w pojeździe, niesprawność biletomatu bądź kasownika nie zwalniają pasażera z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd – wskazuje regulamin. Co w takiej sytuacji powinien zrobić pasażer? Zdaniem MPK wysiąść i kupić bilet w punkcie sprzedaży lub kupić bilet w mobilnej aplikacji. 

Komentarze