Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kontrakt Terytorialny województwa podlaskiego

infotrans
13.11.2014 15:41
0 Komentarzy

Budowa drogi ekspresowej S61 Via Baltica oraz kolejowej Rail Baltica to najważniejsze inwestycje w zawartym z rządem Kontrakcie Terytorialnym województwa podlaskiego na lata 2014-2023 – powiedział w środę marszałek województwa podlaskiego Jarosław Dworzański. Zarząd województwa koalicji PO-PSL podsumował na konferencji prasowej w Białymstoku kończącą się drugą wspólną kadencję w sejmiku województwa i mówił o najbliższych wyzwaniach przed jakimi stoi region. Marszałek Jarosław Dworzański (PO) powiedział, że w latach 2004-2014 udało się w regionie zrealizować różne inwestycje o łącznej wartości 18,7 mld zł, z czego 9,8 mld zł pochodziło z UE. Powstało m.in. 3 tys. nowych miejsc pracy, kolejnych blisko 6 tys. osób założyło nowe podmioty gospodarcze, zbudowano lub przebudowano 500 km dróg.
Podpisany z rządem Kontrakt Terytorialny do 2023 r. zakłada, że na Podlaskie trafi kolejnych 18,5 mld zł, a wśród kluczowych inwestycji jest budowa drogi S61 z Ostrowi Mazowieckiej (Mazowieckie) do granicy z Litwą w Budzisku oraz modernizacja międzynarodowej kolejowej trasy Rail Baltica. Na razie prowadzone są prace na odcinku Warszawa-Białystok, w kolejnych latach mają być modernizowane kolejne odcinki do granicy z Litwą. Marszałek mówił także, że kolejne lata to szansa na przeprowadzenie w regionie modernizacji wszystkich linii kolejowych, a pieniądze na ten cel będą trafiać do Polskich Linii Kolejowych, które są niemal wyłącznie właścicielem infrastruktury. Jedynie odcinek Hajnówka-Białowieża należy do powiatu hajnowskiego, ale i ta linia również ma być rewitalizowana – mówił marszałek. Dworzański nie chciał mówić o porażkach. 'Nie jest to moment, w którym warto o porażkach mówić i się do nich w jakikolwiek sposób przyznawać’ – powiedział marszałek. Za porażkę władz konkurenci polityczni uważają np. rezygnację z planów budowy lotniska regionalnego. Marszałek powiedział, że to, iż do budowy nie doszło, nie jest porażką, a uzasadnioną decyzją, wynikiem ekonomicznych analiz. – 'Dla mnie na dzień dzisiejszy jest nie do zaakceptowania fakt wydatkowania 20-30 mln zł z budżetu województwa na pokrywanie strat generowanych przez lotnisko regionalne, które byśmy zbudowali. To jest absolutnie nie do zaakceptowania’ – argumentował marszałek. Odniósł się w ten sposób do inicjatywy grupy osób (kandydatów PiS), którzy chcą przeprowadzenia w Podlaskiem referendum, ws. budowy lotniska. 'To jest totalna bzdura’ – mówił Dworzański. Marszałek powiedział, że ważniejsze od opowiadania się za czy przeciw budowie jest wskazanie skąd wziąć pieniądze na budowę, a potem na utrzymanie lotniska i pokrywanie deficytu, a o tym inicjatorzy referendum nie mówią. 'To jest istota problemu’ – dodał marszałek

Komentarze