Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konsultujemy wrocławską komunikację dla klimatu

infotrans
23.12.2010 16:44
0 Komentarzy

Wrocław dynamicznie się przeobraża, a prawdziwym wyzwaniem stała się poprawa jakości życia mieszkańców. Dla dalszego rozwoju miasta, kluczowym jest, aby Wrocław stał się miastem wygodnym, tanim i odpowiedzialnym.
Dlatego też władze miasta postanowiły rozpocząć projekt 'Wrocław dla klimatu’, którego celem jest przeobrażenie Wrocławia w najbardziej zielone i przyjazne miasto w Europie Środkowej, skupiając się na podniesieniu atrakcyjności miasta pod względem jakości życia lokalnej społeczności. Projekt zakrojony jest na szeroką skalę i obejmuje osiem głównych obszarów tematycznych: transport, ciepłownictwo, budynki, energetyka, woda, odpady, zieleń oraz powietrze.
W ramach projektu przewidziano wykorzystanie konsultacji społecznych w mediach społecznościowych jako narzędzia służącego nie tylko przedstawianiu mieszkańcom planowanych przedsięwzięć, ale przede wszystkim konsultowaniu i wymianie opinii. Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących istotnych dla rozwoju miasta obszarów takich jak komunikacja, która będzie pierwszym tematem poddanym dyskusji. Strona Wrocław dla klimatu na facebooku jest miejscem, które przez najbliższy miesiąc będzie forum aktywnej dyskusji, w pierwszej kolejności nad czterema obszarami tematycznymi dotyczącymi:
– transportu (16.12.2010 –23.12.2010)
– zieleni, wody, powietrza (27.12.2010 –2.01.2011)
– odpadów (3.01.2011 –10.01.2011)
– budynków (11.01.2011 –17.01.2011)

Pierwszym realnym akcentem nowych ekologicznych standardów będzie korzystanie przez Straż Miejską i Zarząd Dróg i Utrzymania Mostów z 10 elektrycznych skuterów przekazanych przez ich producenta i uczestnika projektu - firmę Govecs.

Jako pierwsze do dyskusji zostały przedstawione zagadnienia związane z komunikacją. A oto ich krótki opis:
1. Komunikacja zbiorowa we Wrocławiu to pierwszy proponowany temat do dyskusji. Zależy nam na wszelkich propozycjach konkretnych zmian, czy sprawdzonych już rozwiązań. A więc mówiąc wprost: jakie konkretne zmiany w komunikacji miejskiej spowodowałyby, że korzystalibyście z niej częściej? Prosimy także o przykłady rozwiązań stosowanych w innych polskich i europejskich miastach, które przypadły Wam do gustu, a które można by wprowadzić we Wrocławiu.
2. Kolejną dyskusję kierujemy głównie do rowerzystów, ale również wszystkich kierowców. Jakie rozwiązania uważacie za priorytetowe, aby częściej poruszać się rowerem? W ramach istniejącej polityki rowerowej planowane są już znaczące inwestycje w infrastrukturę, na przykład: przebudowa pl. Nankiera z dostosowaniem do ruchu rowerowego (3,3 mln zł), przebudowa Kuźniczej w deptak z ruchem rowerowym (18 mln zł), droga rowerowa na Maślickiej (700 tys. zł), utworzenie ścieżek rowerowych na Grabiszyńskiej, Powstańców Śląskich, Świdnickiej, Ruskiej, Żmigrodzkiej, Ślężnej, Piaskowej, Mickiewicza, Sobieskiego, Nowowiejskiej (koszt w sumie około 6 mln zł). Te zmiany w najbliższym czasie już znacznie poprawią komfort rowerzystów. Prosimy również o przykłady niestosowanych dotąd we Wrocławiu rozwiązań, dzięki którym chętniej korzystalibyście z poruszania się rowerem.
3. Czy rozważaliście formę wspólnego korzystania z samochodu z sąsiadami lub osobami, które często podróżują podobną trasą? Jakie rozwiązania mogłyby skłonić kierowców i pasażerów do wzajemnego podwożenia się, czy wspólnej podróży np. do pracy? Jakich zachęt oczekiwalibyście od miasta, aby dzięki wspólnemu podróżowaniu (zwłaszcza z peryferyjnych osiedli do centrum miasta) chociaż częściowo zmniejszyć liczbę samochodów poruszających się po mieście w godzinach szczytu?
4. Czy mając możliwość wyboru miedzy ekologiczną, ale niestety droższą w konsekwencji taksówką (pojazd z silnikiem hybrydowym), a zwykłym samochodem z benzynowym lub dieslowym silnikiem, wybralibyście wersję ekologiczną?
5. Czy poza wymienionymi problemami, które mogły by „uzielenić”Wrocław, macie inne realne pomysły na sprawne poruszanie się po mieście?
Internautów, którzy nie są użytkownikami facebooka, prosimy o przesyłanie opinii na adres mailowy: [email protected]. Partnerami w projekcie 'Wrocław dla klimatu’ są McKinsey&Company w Polsce, Wrocławskie Centrum Badań EIT+, ARAW, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Przyrodniczy, Politechnika Wrocławska, Kogeneracja S.A, Fortum S.A., PGNiG S.A., MPWiK oraz Govecs. Pierwszym realnym akcentem nowych ekologicznych standardów będzie korzystanie przez Straż Miejską i Zarząd Dróg i Utrzymania Mostów z 10 elektrycznych skuterów przekazanych przez ich producenta i uczestnika projektu – firmę Govecs.

Komentarze