Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konin będzie miał centrum przesiadkowe, łączące autobusy, kolej i rowery

infotrans
08.05.2025 16:01
0 Komentarzy

Miasto Konin ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie nowoczesnego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Koninie.

W efekcie ma tam powstać „superprzystanek” łączący różne formy transportu: rower, autobusy, kolej. Budowa centrum diametralnie zmieni wygląd i funkcje okolicy dworca PKP od strony wiaduktu Pokoju.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie funkcje będzie pełniło nowe centrum przesiadkowe w Koninie?
  2. Z jakich źródeł pochodzi dofinansowanie dla projektu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”?
  3. Jakie dodatkowe elementy, poza centrum przesiadkowym, zostaną zrealizowane w ramach całego projektu transportowego?
Konin: Przetarg na budowę centrum przesiadkowego ogłoszony
Konin: Przetarg na budowę centrum przesiadkowego ogłoszony

Dwa przystanki

W ramach inwestycji mają zostać zbudowane dwa przystanki dla autobusów MZK, cztery dla PKS, jeden dla prywatnych przewoźników. Nad znaczną częścią inwestycji, przede wszystkim nad przystankami autobusowymi, będzie zadaszenie. Co ważne – powstanie też budynek łączący funkcję zaplecza socjalnego, technicznego i poczekalni. Wykonawca zbuduje m.in. drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe, sieci i instalacje, przebuduje ul. Kolejową wraz z parkingiem, wykona elementy małej architektury wraz z nasadzeniami zieleni.

– To bardzo ważne, kolejne już zmiany w centrum Konina. Po tym, jak została przebudowana linia kolejowa i wybudowany nowy dworzec – my zagospodarujemy kompleksowo teren wokół Wieży Ciśnień – wyjaśnia zastępca prezydenta Konina ds. gospodarczych Paweł Adamów. Wykonawcy mogą składać oferty do 16 maja.

Budowa centrum przesiadkowego to jeden z elementów większej całości spiętej w duży projekt transportowy pt. „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”. Jego wartość jest szacowana na ponad 220 milionów zł. Miasto zdobyło w sumie 85% dofinansowania: 70% z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, 15% z budżetu państwa.

– W mojej ocenie to jeden z największych projektów transportowych realizowanych obecnie w polskich miastach. Prócz centrum przesiadkowego zbudujemy nową zajezdnię dla autobusów, kupimy 10 autobusów wodorowych, inteligentny system zarządzania ruchem preferujący transport publiczny, system informacji pasażerskiej dla PKS-u, wprowadzimy wspólny bilet dla PKS-u, MZK, Kolei Wielkopolskich – wymienia Paweł Adamów.

Tutaj ogłoszenie: PRZETARG

Komentarze