Koniec Wspólnego Biletu we Wrocławiu! Jeszcze jedna propozycja
30 czerwca wygasła umowa w zakresie honorowania biletów MPK Wrocław i Urbancard w pociągach na terenie dolnośląskiego miasta.
To oznacza, że od 1 lipca przejazd pociągami Kolei Dolnośląskich i Polregio jest możliwy jedynie z ważnym biletem kolejowym. To nie koniec biletowych zmian we Wrocławiu – także od 1 lipca tanieje bilet jednorazowy, ale tylko na dwa miesiące. Od września ponownie zapłacimy za niego 4,60 zł. Trochę za dużo tych zmian…
Fiasko rozmów
Wielomiesięczne negocjacje ws. Wspólnego Biletu na linii miasto – kolejarze nie przyniosły rezultatu i ostatecznie strony nie porozumiały się w sprawie wydłużenia wygasającego wraz z końcem czerwca kontraktu.
Generalnie spór toczył się o to, ile miasto ma płacić za usługę Polregio i Kolejom Dolnośląskim. Dlatego już w drugiej połowie czerwca na przystankach kolejowych na terenie gminy Wrocław już pojawiły się komunikaty informujące pasażerów o zakończeniu honorowania Urbancard w pociągach kolei regionalnych na terenie miasta.
Wrocławski magistrat przypomina też, że mieszkańcy mogą skorzystać z nowego biletu miesięcznego „Nasz Wrocław Kolej”. To oferta dla mieszkańców, którzy podróżują koleją w graniach Wrocławia. Osoby podróżujące pociągiem za miesięczny bilet na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe zapłacą złotówkę lub 50 groszy (ulgowy). „Nasz Wrocław Kolej” będzie obowiązywał od września.
Wprowadzony bilet będzie tańszy od funkcjonującego aktualnie w komunikacji miejskiej biletu 30-dniowego imiennego „Nasz Wrocław”, którego cena wynosi 90 zł (45 zł ulgowy). Stąd mieszkańcy Wrocławia uzyskują realną alternatywę dla wygasającego 30 czerwca br. modelu współpracy miasta z kolejarzami.
Rzutem na taśmę
30 czerwca pojawiła się jeszcze jedna propozycja w zakresie honorowania Urbancard w pociągach na terenie Wrocławia. Miasto złożyło Samorządowi Województwa, a także spółkom KD i POLREGIO kolejną propozycję opartą na konkretnym algorytmie, uzależniona jest od liczby zatrzymań pociągów we Wrocławiu.
-„Mimo utworzenia w maju realnej alternatywy w postaci nowego biletu „Nasz Wrocław Kolej” chcemy współpracy z kolejarzami i wychodzimy naprzeciw propozycjom przewoźników. Nasze warunki współpracy są przejrzyste i logicznie wyliczone, tak aby wspierać rozwój kolej miejskiej, ale i maksymalnie efektywnie wydawać pieniądze naszych podatników. Na ten moment wciąż nie otrzymaliśmy odpowiedzi od Samorządu Województwa i spółek kolejowych – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu UM Wrocławia.
Szczegóły nowej oferty współpracy:
- miasto podtrzymuje akceptację dla stawek za zatrzymania na terenie Wrocławia, które zaproponowali kolejarze, czyli 47,02 netto zł (50,78 zł brutto),
- miasto przystaje na propozycję podziału stacji i przystanków kolejowych na te o znaczeniu regionalnym i lokalnym. Miasto jest gotowe zapłacić za postoje na 26 lokalnych przystankach, zaś urząd marszałkowski (jako organizator przewozów w regionie) powinien finansować postoje na sześciu stacjach o charakterze regionalnym,
- ostateczna wysokość rocznej opłaty po stronie miasta byłaby – zgodnie z nową propozycją – zależna od faktycznej liczby postojów na terenie Wrocławia, jednak oferta kolejarzy nie mogłaby być mniejsza niż obecna liczba połączeń i zatrzymań.
Miejscy urzędnicy mają nadzieję, że przewoźnicy kolejowi i urząd marszałkowski będą zwiększać swoją ofertę, a tym samym pociągi będą częściej zatrzymywały się na terenie Wrocławia.
-„Liczymy na to, że maksymalnie szybko zaczną funkcjonować nowe połączenia na terenie Wrocławia, czyli stacje i przystanki na linii 292 z Jelcza przez Wojnów, a także na linii 285 z Sobótki przez Partynice oraz postoje na przystankach Wrocław Szczepin oraz Iwiny. Jesteśmy gotowi płacić za każde dodatkowe zatrzymanie zgodnie z ustaloną stawką, czyli 47,02 netto zł (50,78 zł brutto), a umowa zostałaby podpisana na trzy lata, by w tym czasie wypracować docelowy model, czyli kolej aglomeracyjną z pełną integracją biletową – mówi Przemysław Gałecki, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej.
-„Nasze warunki współpracy są przejrzyste i logicznie wyliczone, tak aby wspierać rozwój kolej miejskiej, ale i maksymalnie efektywnie wydawać pieniądze naszych podatników. Czekamy na akceptację przez urząd marszałkowski i przewoźników nowego modelu współpracy oraz na złożoną wiosną propozycję nowego biletu zintegrowanego – dodaje Paulina Tyniec-Piszcz.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze